Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar HTC Re

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HTC Re är en kamera som komplementerar din smarta mobiltelefon och öppnar upp för kreativa fotomöjligheter. Den är liten, ligger bra i handen och funkar under vatten. 99mac testar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-11 23:12

Den borde väl byta till kamerans WiFi automatiskt när man slår på kameran. Troligen har man inte WiFi när man är ute och fotar/filmar, speciellt inte om man snorklar.
Det är väl bara om man redan är ansluten till ett WiFi-nät som det inte funkar med automatik, antar jag.

Ursprungligen av kenjon:

Den borde väl byta till kamerans WiFi automatiskt när man slår på kameran. Troligen har man inte WiFi när man är ute och fotar/filmar, speciellt inte om man snorklar.
Det är väl bara om man redan är ansluten till ett WiFi-nät som det inte funkar med automatik, antar jag.

Dylika kameror brukar sätta upp en egen access point som man ansluter till med telefon/tablet.
edit: Ja, bör funka på det sättet tycker jag också, men lite otydligt, hittade detta; http://www.htc.com/us/support/re/howto/579176.... Men blev inte mycket klokare.

Om jag inte är ansluten till något Wifi funkar det direkt ja. Som nu på bussen till jobbet.

Men när jag har Wifi (som på jobbet, eller hemma) så måste jag själv ansluta.

1
Bevaka tråden