Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Laddare  Watch

Måste vara en av dom fulaste och mest opraktiska laddaren för  Watch.

Ursprungligen av zinned:

Det har jag gjort nu också

Det är ju exakt samma teknik som jag kör med

Musse Pigg

Lasse Åberg kommer att bli avundsjuk på den urtavlan. Musse rör på fötterna också. H mellan halv och hel - och V mellan hel och halv. Vid heltimma - båda fötterna. Kan vara roligt ett par dagar.

Siri är bra rolig ibland...

Twelve South laddare beställd

Nu har jag äntligen beställt laddarstället från Twelve South i svart. "Lite" dyrt - men inbillar mig att det är bland dom bättre. 620kr med DHL Express. Börjar bli trött på att inte ha en rejäl hållare vid sängbordet.
Har alltid varit nöjd med deras produkter tidigare. Vad kör ni för varianter så här långt ? BlackSmp Lego - det vet jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 13:03

Jag kör som sagt Spigen-stället till det finns något vettigt ställ som laddar både klocka och telefon samtidigt.

Ursprungligen av zinned:

Jag kör som sagt Spigen-stället till det finns något vettigt ställ som laddar både klocka och telefon samtidigt.

Sorry det nämnde du tidigare. Kollade på det - och leveranstiden - där jag handlar. " Beräknad leveranstid 2 månader" - så det var/är många som köpt det. Var också inne på din idé med laddning av båda - Griffin - tror jag det var. Lång leveranstid på alla dom " bättre" nu - som laddar både och. Sedan har jag redan Twelve South till min iPhone - så det får bli så här - så länge.

Ursprungligen av adress@mac:

Nu har jag äntligen beställt laddarstället från Twelve South i svart. "Lite" dyrt - men inbillar mig att det är bland dom bättre. 620kr med DHL Express. Börjar bli trött på att inte ha en rejäl hållare vid sängbordet.
Har alltid varit nöjd med deras produkter tidigare. Vad kör ni för varianter så här långt ? BlackSmp Lego - det vet jag.

Jag ska bara kommentera "Börjar bli trött på att inte ha en rejäl hållare vid sängbordet". Jag kan förstå det, jag fick samma känsla, det kändes helt enkelt för omständigt (även om det är hur lätt som helst). Nu hänger jag bara upp klockan med en hand och det känns smidigt - så även om det är "i-landsproblem" så förstår jag "behovet"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 14:41
Ursprungligen av adress@mac:

Sorry det nämnde du tidigare. Kollade på det - och leveranstiden - där jag handlar. " Beräknad leveranstid 2 månader" - så det var/är många som köpt det. Var också inne på din idé med laddning av båda - Griffin - tror jag det var. Lång leveranstid på alla dom " bättre" nu - som laddar både och. Sedan har jag redan Twelve South till min iPhone - så det får bli så här - så länge.

Detta är den bästa jag har hittat men jag betalar inte typ $120 för en docka :

Ursprungligen av zinned:

Detta är den bästa jag har hittat men jag betalar inte typ $120 för en docka :

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0108/4432/products/Apple-Watch-Dock-Duo-Left.jpg?v=1428606325

1025kr för en (2) är ganska saftigt. Men den är faktiskt läcker. Jäkligt hög kurs på $

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag ska bara kommentera "Börjar bli trött på att inte ha en rejäl hållare vid sängbordet". Jag kan förstå det, jag fick samma känsla, det kändes helt enkelt för omständigt (även om det är hur lätt som helst). Nu hänger jag bara upp klockan med en hand och det känns smidigt - så även om det är "i-landsproblem" så förstår jag "behovet"

Jag och Lego. Om jag lyckats få ihop den - så hade jag slagit den i bitar - första morgonen när klockan skall stängas av. Oavsett - den mest personliga av dom alla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 16:33
Ursprungligen av adress@mac:

1025kr för en (2) är ganska saftigt. Men den är faktiskt läcker. Jäkligt hög kurs på $

Nu verkar jag ha en annan shipping möjlighet, med aningen längre leverans (10-15 dagar istället för 8-15 dagar *big deal*) men hälften så dyr leverans ($17.95 istället för $39.95).

Ursprungligen av adress@mac:

Nu har jag äntligen beställt laddarstället från Twelve South i svart. "Lite" dyrt - men inbillar mig att det är bland dom bättre. 620kr med DHL Express. Börjar bli trött på att inte ha en rejäl hållare vid sängbordet.
Har alltid varit nöjd med deras produkter tidigare. Vad kör ni för varianter så här långt ? BlackSmp Lego - det vet jag.

Jag åkte på 170kr i tull och moms för leveransen, så det blev ett väldigt dyr (men fin) hållare till klockan. Fick brev med faktura ca en vecka efter uthämtningen, från DHL.

Ursprungligen av hector11:

Jag åkte på 170kr i tull och moms för leveransen, så det blev ett väldigt dyr (men fin) hållare till klockan. Fick brev med faktura ca en vecka efter uthämtningen, från DHL.

Lite lotteri det där. Ibland har jag inte åkt på tull - men det kan lika gärna gå åt andra hållet. Vet inte vad priset blir när den börjar säljas i Sverige av typ iphonebutiken och liknande. Vill å andra sidan inte vänta på att den kommer hit. Ingen vet ngt. Efter helgen vet jag kanske vad den kostar totalt. ?

Ursprungligen av zinned:

Detta är den bästa jag har hittat men jag betalar inte typ $120 för en docka :

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0108/4432/products/Apple-Watch-Dock-Duo-Left.jpg?v=1428606325

Ursprungligen av adress@mac:

Nu har jag äntligen beställt laddarstället från Twelve South i svart. "Lite" dyrt - men inbillar mig att det är bland dom bättre. 620kr med DHL Express. Börjar bli trött på att inte ha en rejäl hållare vid sängbordet.
Har alltid varit nöjd med deras produkter tidigare. Vad kör ni för varianter så här långt ? BlackSmp Lego - det vet jag.

Vad tror ni om "Duet" på Kickstarter? $79 + $20 i frakt om man stöttar kampanjen, $99 + frakt om man beställer senare. Beräknad leverans i augusti. Görs i färgerna silver, guld och rymdgrå. Vid behov kan man separera Watch-delen och iPhone-delen från varandra.

Länk: https://www.kickstarter.com/projects/2015098713/duet-charging-simplified-iphone-and-apple-watch-do

Ursprungligen av Sörppa:

Vad tror ni om "Duet" på Kickstarter? $79 + $20 i frakt om man stöttar kampanjen, $99 + frakt om man beställer senare. Beräknad leverans i augusti. Görs i färgerna silver, guld och rymdgrå. Vid behov kan man separera Watch-delen och iPhone-delen från varandra.

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/003/674/120/8b452838f52319abcaa7af89752d0193_original.jpg?v=1429929909&w=680&h=&fit=max&auto=format&q=92&s=bdaef98a29dc82091521fcad8158829f

Länk: https://www.kickstarter.com/projects/2015098713/duet-charging-simplified-iphone-and-apple-watch-do

Tycker zinned var smidigare och snyggare - men dyrare. Sedan vill jag inte vänta till " minst " augusti. Men den är ok.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 23:52
Ursprungligen av adress@mac:

Tycker zinned var smidigare och snyggare - men dyrare. Sedan vill jag inte vänta till " minst " augusti. Men den är ok.

Det estetiska är ju en fråga om tycke o smak, Duet tycker jag personligen ser bedrövlig ut, som något man får till sin Lenovo-historia vid köp på Elgiganten.

Hur som så finns det ju några duo-laddare som väntar på tillverkning efter crowd funding men de kommer ju först senare, om de kommer alls. Man vet ju av erfarenhet att dessa också alltid blir drabbade av förseningar. För min del vill jag ha något nu och inte investera i något som kanske kommer att tillverkas och skickas till mig senare.

Ursprungligen av zinned:

Det estetiska är ju en fråga om tycke o smak, Duet tycker jag personligen ser bedrövlig ut, som något man får till sin Lenovo-historia vid köp på Elgiganten.

Hur som så finns det ju några duo-laddare som väntar på tillverkning efter crowd funding men de kommer ju först senare, om de kommer alls. Man vet ju av erfarenhet att dessa också alltid blir drabbade av förseningar. För min del vill jag ha något nu och inte investera i något som kanske kommer att tillverkas och skickas till mig senare.

Får inte Kickstarter-projekten pengarna även om de inte går till produktion? Indiegogo var inte så på det projektet jag stöttade. Lugs till Apple Watch. Synd att det inte gick igenom.

Ursprungligen av grenhall:

Får inte Kickstarter-projekten pengarna även om de inte går till produktion? Indiegogo var inte så på det projektet jag stöttade. Lugs till Apple Watch. Synd att det inte gick igenom.

Absolut - pengarna är borta - om det inte genomförs. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Absolut - pengarna är borta - om det inte genomförs. ?

Så risken är 50/50.

Antingen förseningar eller *poff*. Låter skitbra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 00:12
Ursprungligen av grenhall:

Så risken är 50/50.

Antingen förseningar eller *poff*. Låter skitbra.

Not. Undrar varför man så pass sällan investerar i dessa...

I och för sig så mestadels för att när jag letar efter en viss typ av produkt så vill jag köpa den. Nu. Inte om tre-fyra månader.

Ursprungligen av zinned:

Not. Undrar varför man så pass sällan investerar i dessa...

I och för sig så mestadels för att när jag letar efter en viss typ av produkt så vill jag köpa den. Nu. Inte om tre-fyra månader.

Tålamod med teknik är inte min grej heller.

Köpte precis denna länk.

http://www.ebay.com/itm/281682277099 - Vad tror ni?

Ursprungligen av _empty:

Köpte precis denna länk.

http://www.ebay.com/itm/281682277099 - Vad tror ni?

Det är svårt att säga, min erfarenhet av klocklänkar är att jag gärna vill känna på dem innan jag bestämmer mig - men de såg fina ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 12:35
Ursprungligen av _empty:

Köpte precis denna länk.

http://www.ebay.com/itm/281682277099 - Vad tror ni?

Jag har beställt en likadan, HOCO ska tydligen hålla riktigt hög kvalité. Se mitt lägg -> här!

Hoppas på leverans idag, sägs vara skickad till mitt utlämningsställe iaf. Jag beställde precis nya adaptrar som jag hoppas kunna använda till denna, se länk, då dessa ger en helt annan feel när de sitter mer i ett med boetten.

Kanon, berätta hur det känns sen.

Vart beställde du adaptrarna?

Ursprungligen av zinned:

Jag har beställt en likadan, HOCO ska tydligen hålla riktigt hög kvalité. Se mitt lägg -> här!

Hoppas på leverans idag, sägs vara skickad till mitt utlämningsställe iaf. Jag beställde precis nya adaptrar som jag hoppas kunna använda till denna, se länk, då dessa ger en helt annan feel när de sitter mer i ett med boetten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 13:26
Ursprungligen av _empty:

Kanon, berätta hur det känns sen.

Vart beställde du adaptrarna?

Japp

Se denna tråden.

Den säljaren skickar inte till sverige och hittar inga andra. Finns dom på fler ställen tro?

Ursprungligen av zinned:

Japp

Se denna tråden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 16:42
Ursprungligen av _empty:

Den säljaren skickar inte till sverige och hittar inga andra. Finns dom på fler ställen tro?

Jag vet, dock gör det inte något då jag använder Borderlinx. Har inte hittat någon säljare av just dessa i Europa.

Här är lite bilder förresten, haft den på i fem minuter

Grymt snyggt! Är länken bra? Kvaliteten?

Ursprungligen av zinned:

Jag vet, dock gör det inte något då jag använder Borderlinx. Har inte hittat någon säljare av just dessa i Europa.

Här är lite bilder förresten, haft den på i fem minuter

Bevaka tråden