Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa en apple watch från USA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Som sagt jag skulle vilja ha en Apple Watch men eftersom den inte finns i Sverige kan vi ju inte köpa den härifrån. Utan Bordelix (Stavning) eller någon kompis i USA. Jag har hört att det går att skriva in på amerikanska Apple store (Intenet) : Sweden Postnummer: ***** Stad: ******
Eller är det bara jag... Dela med er ifall ni har några tankar....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-22 14:42

Ehm...va? Vad är det du försöker säga?

Det går att som svensk beställa den från t ex UK och tyskland. Att beställa från USA går också men är inte det bästa alternativet av olika anledningar.

Oavsett från vilket land du beställer så måste du använda dig av en "freight forwarder", dvs ett transportföretag som ger dig en lokal adress i det aktuella landet. Till denna adress låter du din beställda vara skickas och sedan skickar de varan i sin tur till dig, mot en mindre kostnad.

Ursprungligen av Lowe_Lilliehorn:

...Utan Bordelix (Stavning) eller någon kompis i USA...

Borderlinx heter det.

Ursprungligen av Lowe_Lilliehorn:

...Dela med er ifall ni har några tankar....

Det finns redan många trådar här, med erfarenheter av köp via Borderlinx i t.ex. England. (Det är bättre att välja ett EU-land än USA)

Bara att läsa igenom dem, så får du säkert svar på eventuella undringar.

Ursprungligen av Lowe_Lilliehorn:

Hej! Som sagt jag skulle vilja ha en Apple Watch men eftersom den inte finns i Sverige kan vi ju inte köpa den härifrån. Utan Bordelix (Stavning) eller någon kompis i USA. Jag har hört att det går att skriva in på amerikanska Apple store (Intenet) : Sweden Postnummer: ***** Stad: ******
Eller är det bara jag... Dela med er ifall ni har några tankar....

Kör från EU annars tillkommer moms på beloppet. Två gånger. Dels den amerikanska momsen ca $50 sedan den svenska på totalkostnaden, 25%. Inom EU tillkommer inget.

Ursprungligen av grenhall:

Kör från EU annars tillkommer moms på beloppet. Två gånger. Dels den amerikanska momsen ca $50 sedan den svenska på totalkostnaden, 25%. Inom EU tillkommer inget.

Okej, men jag bestämde mig att köpa den när Apple Watch kommer till Sverige.... 8 Juni säger de att den skall komma ut.... Kan man förbeställa den nu?

Ursprungligen av Lowe_Lilliehorn:

Okej, men jag bestämde mig att köpa den när Apple Watch kommer till Sverige.... 8 Juni säger de att den skall komma ut.... Kan man förbeställa den nu?

Vem säger 8/6?

Det är ingen som vet när den kommer än. Den kan komma 8/6 eller 6/8 eller ännu senare...

Så svaret på din andra fråga är då givetvis: Nej, det kan man inte!

Ursprungligen av BlackSmp:

Vem säger 8/6?

Det är ingen som vet när den kommer än. Den kan komma 8/6 eller 6/8 eller ännu senare...

Så svaret på din andra fråga är då givetvis: Nej, det kan man inte!

Men eftersom att Apple har släppt en uppdatering som gör att man kan ställa in Svenska som huvudspråk... Även de språk som kommer i 2:a hans release....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-22 19:40

Läs svaren du får.

1
Bevaka tråden