Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Främja Apple @ www.cint.se

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina damer och herrar !
Jag har varit runt bland Cint's omdömmen och det är min uppfattning att Apple's maskiner är underrepresenterade !
Detta är något VI måste ändra på !
Jag har skrivit till dem och fått ett snabbt svar där de undrar vilka masiner jag "läs vi" vill ha upp på sidan för att vi skall kunna ge ärliga omdömmen om de samma.
Detta för att gemene man skall ha en möjlighet att jämföra Apple med andra fabrikat och se maskinernas för och nackdelar.

För att inte den stackars människan på CINT skall få 3000 mail till sin mailbox så kan jag reläa era önskemål om modeller till henne, men rösta/bedömma får ni göra själva och om jag är missunderättad så kan ni käna pengar på det oxå !

Högaktningsfullt,

Christopher Frantz

En liten miss, adressen till cint är väldigt fyndig !

www.cint.se <--- tro det eller ej !

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-13 22:45

Frasseman,

Bra initiativ, men hoppas inte det blir med detta som det blev med Mac-omröstningen i tidningen M3, vilken diskuterades här på 99mac.

-Torkel

Citat:

Skrevs ursprungligen av Torkel
Frasseman,

Bra initiativ, men hoppas inte det blir med detta som det blev med Mac-omröstningen i tidningen M3, vilken diskuterades här på 99mac.

-Torkel

Jag förstår vad du menar, men intresset från läsare har varit svalt för att inte säga iskallt, du är den förste som svarat...
Min "baktanke" var att om man på en konsumentsite har Apple representerat kan gemene man skapa sig en egen uppfattning, om nu bara "vi fantaster" kan lägga band på oss och vara objektiva.
Det i sin tur gör att Apples försäljningsvolym ökar vilket möjliggör både vidare utveckling och sänkta priser.
Men just nu ser det mörkt ur, jag har fått ett mail från Sofia på CINT idag och hon väntar på en sammanställning...
Det ända jag kan ge henne är :

iMac 800Mhz Globe 15" Superdrive "Tessera" för det är min maskin sedan kanske jag kan få tag på ngr av mina kompisar som har en "tessera", en 14" iBook och en 17" iMac... Således bara halva produktlinjen...
Jag hade hoppats på lite hetare engagemang !

// Chr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 15:17

Frasseman,

Finner redan idag ett antal Apple-relaterade produkter & tjänster på cint.se:

Hem - Hemelektronik - MP3-spelare
Hem - Internet/Data - Data - Hårdvara - Datorpaketstillverkare
Hem - Internet/Data - Data - Mjukvara - Operativsystem
Hem - Internet/Data - Data - Hårdvara - Bärbara datorer
Hem - Internet/Data - Internettjänster - Nätbutiker - Datorer&Spel

Inte så många kanske, men ex.v. Operativsystem, så ligger "vi" på 1:a & 3:e plats

Dessa kan ju kompletteras, med ex.v.

- Apple-återförsäljare/postorder
- Mac-modeller från ex.v. 2002 å framåt..
- Mac-Communitys (99mac/mac.com/MacNytt...)
- Mac-tidningar
- Webbkameror (iSight)

M.m....

-Torkel

Förstod aldrig varför M3:s chefredaktör (?) blev upprörd över att vi röstade på Mac. Vad tror dom att Macanvändare ska rösta på? Dell? Sony? Vi har ju valt Mac för att vi tycker att den är bäst.

Jomenvisst finns det ngr exempel, jah har själv skrivit om OS X, men jag tyckte att utbudet var lite dåligt och jag såg bara PB ALU på bärbart... Så jag tyckte att det fanns lite att göra. Men jag tänkte jag lämnar tråden uppe ett tag ngr dagar och så sammanställer jag så får vi se vad jag fått ihop...

// Chr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-06 17:56

frasseman,

Hur gick det med Cint?

-Torkel

• Medlem
  • 2003-11-06 18:10

iMac, iBook, eMac är väl bra privatkundorienterade datorer CINT är intresserat av att ta upp? Chatprogram, videoredigeringsprogram, MP3-app (iTunes), ja hela iSerien.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Torkel
frasseman,

Hur gick det med Cint?

-Torkel

Jodå jag fick ju tre svar sammanlagt så det var muntert att sända vidare, men
det är väl inte mer än rätt kanske, det kan ju bli så som det antyddes i den tråden att det blir "för" bra resultat...

// Christopher

Å andra sidan !!!
Om nu flera har idéer så kan jag ju reläa dem med !

Mvh. Christopher

1
Bevaka tråden