Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 3 riktigt seg efter iOS9

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2015-09-23 18:58

Jag uppdaterade min iPad 3, 32GB Cellular till iOS9 och den blev klart segare på det mesta. Speciellt App Store, otroligt segt "icke snappy". OK tänkte jag och gjorde om allt och återställde den som ny enhet utan att tanka in någon annan gammal info. Lika seg direkt igen. Min iPhone 5s fungerar strålande med iOS 9 fast den "bara" är uppdaterad.

Har ni några teorier om vad man kan göra eller är den så gammal att man får stå ut med det? Eller löses det kanske senare med iOS 9.1 eller dylikt?

Det är inte iOS 9 som är segt. Tror du skall rensa din iPad och kanske installera om den som ny iPad.
Lägg sedan bara dit det som du har genom iCloud i mail, kalender osv (inte iCloud kopia)

Mina Ipad blev snabbare efter uppgradering och ar många olika modeller

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-09-23 19:47

OK, nu har jag nog missat något. Om jag installerar om den som ny iPad kommer väl inget gammalt med? Det var det jag gjorde och den var seg direkt efter det. Utan att jag stoppat in något extra.

Precis
Installera den som ny och sätt sedan bara igång iCloud så kommer som sagt bara det som du delar mellan dina enheter som använder iCloud med

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-09-23 20:10

Ja och det är vad jag gjort och den är seg då. Tack för hjälpen ändå!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-23 21:41

Inte uppdaterat min 3'a än, men min 4S blev mycket snabbare med 9.1 betan än 9.0 betan.
Så det finns nog lite hopp även om det tar ett tag.

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-09-23 21:51

Nu har jag fått in 9.0.1 och det gjorde stor skillnad till det bättre. (Ja, jag har provat omstart under 9.0).

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-09-24 02:20
Ursprungligen av Ola:

Nu har jag fått in 9.0.1 och det gjorde stor skillnad till det bättre. (Ja, jag har provat omstart under 9.0).

Bra. Upplevde även min iPad 3 som klart segare med 9.0, men även att batterit fick kortare tid.

Upplevde du samma sak, och hjälpte 9.0.1 till även där?

Skall testa iaf (säkert andra bra saker de fixat till).

Lite samma sak även med min lite nyare Mini Retina, men inte fullt lika farligt segt som iPad 3. Min iPhone 5 däremot funkade hyfsat fint med 9.0.

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-09-24 12:55
Ursprungligen av omartint:

Bra. Upplevde även min iPad 3 som klart segare med 9.0, men även att batterit fick kortare tid.

Upplevde du samma sak, och hjälpte 9.0.1 till även där?

Skall testa iaf (säkert andra bra saker de fixat till).

Lite samma sak även med min lite nyare Mini Retina, men inte fullt lika farligt segt som iPad 3. Min iPhone 5 däremot funkade hyfsat fint med 9.0.

Jag hann inte märka om battertiden blev påverkad.

1
Bevaka tråden