Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa Feedback-trådar i "Nya inlägg"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tyckar att även Feedback-trådar borde visas i "Nya inlägg".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-28 16:18

Jag tror inte att Redaktionen är så intresserad av offentlig kritik utan vill helst ha tips/rättelse till ändringar i artiklar också via särskilda knappar. Ingen diskussion i nyhetskommentarerna. Feedback trådar dyker inte upp i nya-tillägg.
Tyvärr leder det till för min del att jag inte är intresserad av att hjälpa till om det inte kan ske öppet.
Redaktionen får betalt, då förväntar jag mig mer professionellt och transparent beteende.
Annars lägger inte jag som sagt ner min dyrbara tid till att hjälpa till.

Ursprungligen av panther:

Jag tror inte att Redaktionen är så intresserad av offentlig kritik utan vill helst ha tips/rättelse till ändringar i artiklar också via särskilda knappar. Ingen diskussion i nyhetskommentarerna. Feedback trådar dyker inte upp i nya-tillägg.
Tyvärr leder det till för min del att jag inte är intresserad av att hjälpa till om det inte kan ske öppet.
Redaktionen får betalt, då förväntar jag mig mer professionellt och transparent beteende.
Annars lägger inte jag som sagt ner min dyrbara tid till att hjälpa till.

Att diskussionen kring sajten inte ska ske i själva nyhetskommentarerna handlar, som vi sagt, om att dessa är avsedda för att diskutera nyheterna. Klickar du som läsare in dig på en nyhetsartikel med 25 kommentarer vill du förmodligen inte att 20 av dessa ska handla om något annat ämne. Därav särskilt forum för diskussion av sajten som sådan.

Vi tar gärna emot kritik och inbjuder till diskussion. Forumet är inte dolt på något sätt, och därmed transparent.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Att diskussionen kring sajten inte ska ske i själva nyhetskommentarerna handlar, som vi sagt, om att dessa är avsedda för att diskutera nyheterna. Klickar du som läsare in dig på en nyhetsartikel med 25 kommentarer vill du förmodligen inte att 20 av dessa ska handla om något annat ämne. Därav särskilt forum för diskussion av sajten som sådan.

Vi tar gärna emot kritik och inbjuder till diskussion. Forumet är inte dolt på något sätt, och därmed transparent.

Inte tillräckligt med transparens i mitt tycke, när vissa delar av forumet inte blir lika synligt som annat i Nya Tillägg, och att kritiken inte kan lämnas i trådarna.
Låter ju jobbigt för dig om du tror att 20 av 25 inlägg skulle handla om kritik mot artiklar och inte kommentarer om själva nyheten

Jag har lämnat ifrån mig min kritik, vad ni gör med den är upp till er, det är ni som ska utvecklas i ert arbete och som forum. Det är inte mitt problem

Senast redigerat 2015-09-28 17:36

Oops, där sökte jag för dåligt. Den borde jag ha hittat.

Ursprungligen av jakobnilsson:

...Forumet är inte dolt på något sätt...

Nej, forumdelen är inte dold. Men hur många forummedlemmar går in där och tittar?

Om forumdelen hade synts mer så kan jag se två fördelar med det:

- att fler ger sina åsikter kring feedbackfrågorna, och ni får därmed ett större beslutsunderlag för eventuella förändringar.

- att forummedlemmar kan bidra till snabbare svar på frågorna, än om man ska vänta på svar från forumpersonal. T.ex rent praktiska frågor som hur man bifogar en bild i inläggen, eller något liknande.

Inga synpunkter från forumledningen på mina argument?

Den här frågan aktualiserades igen idag i en tråd.

Fortfarande inga synpunkter?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den här frågan aktualiserades igen idag i en tråd.

Fortfarande inga synpunkter?

Faktiskt! Vi kommer inom kort att städa upp lite i forumet, slå samman en del ämneskategorier och överlag göra forumet mer överskådligt och lättnavigerat. Som en del av det kommer vi också testa att visa feedback-trådar i "nya inlägg".

1
Bevaka tråden