Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.11.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

El Capitan 11.1 är ute nu.

http://www.macrumors.com/2015/10/21/apple-rel...

Changelog:

- Improves installer reliability when upgrading to OS X El Capitan
- Improves compatibility with Microsoft Office 2016
- Fixes an issue where outgoing server information may be missing from Mail
- Resolves an issue that prevented display of messages and mailboxes in Mail
- Resolves an issue that prevents certain Audio Unit plug-ins from functioning properly
- Improves VoiceOver reliability
- Adds over 150 new emoji characters with full Unicode 7.0 and 8.0 support

#nyhetstips

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2015-10-21 21:12

Inga konstigheter så här långt annat än att någon inställning för sekundärskärmen fick ställas tillbaka.
Har förstås inte hunnit kolla upp hur Office 2016 beter sig i arbete.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-21 21:14

För mej så är 99mac mycket snabbar i Safari, typ från över 5 sek till under 1 sekund!
Snappier som de säger

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-22 00:28

Någonting har hänt med min skärm i min iMac Late 2012. Jag vet inte om det skedde precis stunden innan jag genomförde uppdateringen till 10.11.1 (från 10.11) eller om det kom efter men bilden är helt mjölkvit i förhållande till hur den var tidigare.

Svårt att förklara, som om en ljus dimma ligger över hela skärmytan. Ingen riktig svärta någonstans.

Någon som har nån idé?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-10-22 08:56

Jag har slagit på grammatik och stavningskontroll i word 2016 igen och nu flyter det mycket bättre än tidigare, då det in flöt alls.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-22 11:28
Ursprungligen av zinned:

Någonting har hänt med min skärm i min iMac Late 2012. Jag vet inte om det skedde precis stunden innan jag genomförde uppdateringen till 10.11.1 (från 10.11) eller om det kom efter men bilden är helt mjölkvit i förhållande till hur den var tidigare.

Svårt att förklara, som om en ljus dimma ligger över hela skärmytan. Ingen riktig svärta någonstans.

Någon som har nån idé?

Konstigt jag skulle kolla upp ram-minnena i alla fall samt vanliga återställningar. Helst skulle jag också vilja switcha disk med annat förinstallerat Mac OS på men det är väl rätt bökigt på din maskin om jag kommer ihåg rätt ?

Troligtvis något grafikrelaterat men man måste ju börja någonstans.

Ursprungligen av cubeis:

...vilja switcha disk med annat förinstallerat Mac OS på men det är väl rätt bökigt på din maskin om jag kommer ihåg rätt ?...

Det är väl inte bökigare än på någon annan modell? Man kan ju starta från en extern disk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-22 13:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är väl inte bökigare än på någon annan modell? Man kan ju starta från en extern disk.

Om frågeställaren råkar ha en extern disk liggandes jaa det är ju inte riktigt fastställt

Samtidigt får man ju svar på om den interna disken har flippat ur på något vis för man vill ju gärna köra internt hd system i nära framtid

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-10-22 13:38

Hoppas på att det löser mitt problem med att skräpposten inte tas bort som den ska i Mail...

Ursprungligen av cubeis:

Om frågeställaren råkar ha en extern disk liggandes jaa det är ju inte riktigt fastställt

Samtidigt får man ju svar på om den interna disken har flippat ur på något vis för man vill ju gärna köra internt hd system i nära framtid

Man kan ju starta på Recovery-partitionen (Cmd-R vid uppstart), för att testa på en annan OS X-installation.

Ursprungligen av zinned:

Någonting har hänt med min skärm i min iMac Late 2012. Jag vet inte om det skedde precis stunden innan jag genomförde uppdateringen till 10.11.1 (från 10.11) eller om det kom efter men bilden är helt mjölkvit i förhållande till hur den var tidigare.

Svårt att förklara, som om en ljus dimma ligger över hela skärmytan. Ingen riktig svärta någonstans.

Någon som har nån idé?

Jag har ngt liknande men det är bara texten som påverkas?
Bilder och övrig grafik är oförändrad

PP

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-28 01:45
Ursprungligen av zinned:

Någonting har hänt med min skärm i min iMac Late 2012. Jag vet inte om det skedde precis stunden innan jag genomförde uppdateringen till 10.11.1 (från 10.11) eller om det kom efter men bilden är helt mjölkvit i förhållande till hur den var tidigare.

Svårt att förklara, som om en ljus dimma ligger över hela skärmytan. Ingen riktig svärta någonstans.

Någon som har nån idé?

Hardware Test (starta med D)!

Ta bort inställningar (plist) för bildskärm.

1
Bevaka tråden