Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Carrot Weather kommer till Apple TV

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns den roliga Carrot Weather också för Apple TV. Appen levererar vädret tillsammans med en stor portion sarkasm.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-11-06 13:03

Men varför är den dyrare till tvOS än till iOS? Det borde väl vara samma pris.

Ursprungligen av Exteron:

Men varför är den dyrare till tvOS än till iOS? Det borde väl vara samma pris.

Har den samma pris på iPad som iPhone? Kan tycka att appar till iPad oftast är dyrare. Samma sak här antar jag.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-11-06 19:21
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har den samma pris på iPad som iPhone? Kan tycka att appar till iPad oftast är dyrare. Samma sak här antar jag.

Det har jag inte märkt något av, har bara behövt betala appar en gång för att sedan använda dem på både iPad och iPhone.

Ursprungligen av Exteron:

Det har jag inte märkt något av, har bara behövt betala appar en gång för att sedan använda dem på både iPad och iPhone.

Om det är en universal app ja, inte annars.

Ursprungligen av Exteron:

Men varför är den dyrare till tvOS än till iOS? Det borde väl vara samma pris.

Apparna är ju för billiga på iOS så tror många utvecklare gärna vill undvika att dra ner Apple TV i samma träsk som prisnivåerna på iOS hamnat på.

Ursprungligen av Exteron:

Men varför är den dyrare till tvOS än till iOS? Det borde väl vara samma pris.

Det finns ingenting som säger att det borde vara så. Det är snarare tvärtom. I detta skede, med få konkurrenter, så är det mer sannolikt med högre priser.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-11-07 18:57

CARROT Weather till iOS (universal) kostar sedan 150501 $3.99/40 kr!

Samma pris som för tvOS mao.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-11-11 18:34
Ursprungligen av Alexander Ross:

Apparna är ju för billiga på iOS så tror många utvecklare gärna vill undvika att dra ner Apple TV i samma träsk som prisnivåerna på iOS hamnat på.

Vadå "för billiga"? Det låga priset har gjort att de sålt fler, ett högt pris säljer sämre, enkel matematik och i.o.m det så blir de populära och det vinner de på i slutändan.

Ursprungligen av Exteron:

Vadå "för billiga"? Det låga priset har gjort att de sålt fler, ett högt pris säljer sämre, enkel matematik och i.o.m det så blir de populära och det vinner de på i slutändan.

Tänk om det alltid vore så där lätt...

Ursprungligen av Exteron:

Vadå "för billiga"? Det låga priset har gjort att de sålt fler, ett högt pris säljer sämre, enkel matematik och i.o.m det så blir de populära och det vinner de på i slutändan.

Det där är ju så stor skillnad beroende på typ av applikation. Inom vissa kategorier stämmer det säkert bra, men i vissa andra gör det nog inte det. Om vi exempelvis tänker en applikation så som OmniFocus som kostar ett par hundralappar (vilket jag gladeligen betalade för den appen) så tror inte jag att de hade gjort samma förtjänst om de sålt den för exempelvis 10kr.

1
Bevaka tråden