Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung visar nytt bärbart SSD-minne

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den är inte mycket större än ett vanligt USB-minne, men innehåller SSD-lagring på upp till två terabyte, och ansluts via USB Type-C.

Läs hela artikeln här

Då hoppas jag verkligen inte de använder TLC i denna för annars vågar man inte lita på datadöden.

Ursprungligen av Borttaget:

Då hoppas jag verkligen inte de använder TLC i denna för annars vågar man inte lita på datadöden.

Är det problem med 850 Evo-modellerna? Denna använder samma.

Senast redigerat 2018-07-23 13:56
Ursprungligen av keptang:

Är det problem med 850 Evo-modellerna? Denna använder samma.

Det är ju primärt 840 EVO som lider av problem.
Firmware där gör ju en refresh (vilket offrar cykler) av data för att skrivs den inte om efter ett tag tolkar enheten som datan är korrupt och skriv/läsprestanda blir där efter.

TLC-kretsar som inte används läcker därmed data och utan ström är så sannolikheten att den ej går att återställa.

Nu finns det inte några bevis att 850 EVO lider av samma sak. Data lagras inte riktigt på samma sätt då Samsung använder tekniken de så fint döpt till "3D V-nand". Och jag hoppas den är bättre.
Men ändock använder sig även 850 EVO av TLC-kretsar.

Tänk dig då en extern enhet som sporadiskt kopplas in till en dator och inte alltid har tillgång till ström.
Kommer data finnas kvar nästa gång jag ansluter den?

Jag kommer då vara den som drar skygglapparna åt mig och låter bli detta påhitt tills jag ser att problemet inte finns där längre.

Kan tillägga att jag har 2st 840 EVO, 250GB vardera och jag ser då banne mig problemet.
Firmware är fullt fungerande. Men en ful fix.

840 känner jag till har problem, men inte 850 (Portable SSD T3 använder samma kretsar).

Oavsett skulle det aldrig vara ett problem för mig, har lokal backup + offsite backup på all min data.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-01-09 22:50
Ursprungligen av Redaktionen:

Den är inte mycket större än ett vanligt USB-minne, men innehåller SSD-lagring på upp till två terabyte, och ansluts via USB Type-C.

Läs hela artikeln här

Lite kul att ni skriver priset på ca 100USD och nedan visas reklam med liiite högre priser hemma i Sverige.
Ja ja, alltid dyrare än i USA, ingen nyhet..

Men allvar nu, visst skulle man kunna använda den nya SSDn till videoredigering, till "rendered & optimized files", med blixtsnabb överföring av informationen medan man arbetar...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-01-10 12:46
Ursprungligen av homesick:

Lite kul att ni skriver priset på ca 100USD och nedan visas reklam med liiite högre priser hemma i Sverige.
Ja ja, alltid dyrare än i USA, ingen nyhet..

Men allvar nu, visst skulle man kunna använda den nya SSDn till videoredigering, till "rendered & optimized files", med blixtsnabb överföring av informationen medan man arbetar...

Fast reklamen är för T1 portable (inte T3).

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2016-01-13 02:56

Köpte precis två 850 Pro just därför de anses hålla betydligt bättre med MLC, Samsung lämnar dessutom 10 års garanti!

1
Bevaka tråden