Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch störst bland smarta klockor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple stod för över hälften av den globala försäljningen av smarta klockor förra året enligt en rapport.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-13 07:41

Framgår inte om de menar försäljning i styck eller i pengar. Kan vara en viss skillnad då Apples klockor kostar inte sällan >10 kkr/styck.

Ursprungligen av timofej:

Framgår inte om de menar försäljning i styck eller i pengar. Kan vara en viss skillnad då Apples klockor kostar inte sällan >10 kkr/styck.

"Inte sällan >10 kkr" är troligen överdrivet det finns modeller som kosta över 10.000 men det är en annan sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-13 08:52
Ursprungligen av BlackSmp:

"Inte sällan >10 kkr" är troligen överdrivet det finns modeller som kosta över 10.000 men det är en annan sak.

Ja, 4 av 20 modeller för Apple Watch ligger på över 10 kkr, en femtedel = inte sällan. Men ok, jag kan kanske formulera om: "Apple watch inte sällan ligger kring 10 kkr". Och flera modeller utöver det.

Jag blev kanske också färgad av faktumet att de enda två personerna som jag personligen känner och som har Apple watch har Hermes Edition för just > 10 kkr.

Ursprungligen av timofej:

Framgår inte om de menar försäljning i styck eller i pengar. Kan vara en viss skillnad då Apples klockor kostar inte sällan >10 kkr/styck.

De använder termen "shipments" i rapporten vilket jag översätter till leveranser (från Apple ut till butiker/återförsäljare/kunder). Ingenstans nämner de dollar så tror inte att värdet av modellerna spelar in i deras sammanräkning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-13 09:30
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

De använder termen "shipments" i rapporten vilket jag översätter till leveranser (från Apple ut till butiker/återförsäljare/kunder). Ingenstans nämner de dollar så tror inte att värdet av modellerna spelar in i deras sammanräkning.

Tack för svaret Ida! Ja, det är i så fall imponerande att ta över 50 % av marknaden på ett halvt år! Även om det måste vara en väldigt liten marknad - har inte sett många (några?) med Apple Watch på handleden och personligen känner jag som sagt bara två personer som har den.

Tycker tvärtom att man ser det ganska ofta, men gissar att många väntar in 2an.

Ursprungligen av timofej:

Ja, 4 av 20 modeller för Apple Watch ligger på över 10 kkr, en femtedel = inte sällan. Men ok, jag kan kanske formulera om: "Apple watch inte sällan ligger kring 10 kkr". Och flera modeller utöver det.

Jag blev kanske också färgad av faktumet att de enda två personerna som jag personligen känner och som har Apple watch har Hermes Edition för just > 10 kkr.

Ett sätt att se på det

1
Bevaka tråden