Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV4 - Appen Bilder fungerar inte efter uppdateringen till tvOS 9.2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag ställer mig på appen Bilder så kan jag se tre av mina bilder på övre halvan av skärmen. Går jag in i appen så får jag detta meddelande: "Inget tillgängligt nätverk - Kontrollera internetanslutningen och försök igen". Jag kan även se mina bilder när skärmsläckaren går på.

Andra appar har inga problem med internetanslutningen. Apple-TV:n är omstartad ett par gånger.

iCloud-bildbibliotek är På

iCloud-bilddelning är På

Någon som har en idé?

Testat att återställa?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att återställa?

Nej, eftersom det innebär en hel del jobb vill jag undvika det.

Hittade att användaren malum363 i denna tråd hade samma fel:

https://discussions.apple.com/thread/7502053

malum363 fick det att funka igen men visste inte hur det gick till.

Och nu, ett par dar senare, så funkar det utan att jag gjort något speciellt. Skumt...

Ursprungligen av Sir N.:

När jag ställer mig på appen Bilder så kan jag se tre av mina bilder på övre halvan av skärmen. Går jag in i appen så får jag detta meddelande: "Inget tillgängligt nätverk - Kontrollera internetanslutningen och försök igen". Jag kan även se mina bilder när skärmsläckaren går på.

Andra appar har inga problem med internetanslutningen. Apple-TV:n är omstartad ett par gånger.

iCloud-bildbibliotek är På

iCloud-bilddelning är På

Någon som har en idé?

Jag hade samma problem men om jag gick till de 3 bilder som visas när man lägger sig ovan bilder-appen så gick det att bläddra fram flera bilder. Efter det så funkade det om jag öppnade appen. Troligtvis kom felmeddelandet för att inläsningen från iCloud inte var klar.

1
Bevaka tråden