Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I Närheten

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur man aktiverar menyraden "I närheten"?

  • Avstängd
  • 2016-04-13 08:15

Fungerar inte i sverige.

Intressant! Om du tittar på telefonen så är den i Sverige. Det är en svensk telefon med svenska som språk i Umeå.

  • Avstängd
  • 2016-04-13 09:34

Om du scrollar ner och tittar på "Nearby" så finns inte Sverige med.

http://www.apple.com/ios/feature-availability...

Ursprungligen av Hffre:

Om du scrollar ner och tittar på "Nearby" så finns inte Sverige med.

http://www.apple.com/ios/feature-availability...

Hur som helst. Detta är en kompis telefon. Den är köpt i Sverige, har Telia abonnemang och språket som ni ser är svenska. Det fungerar på denna telefon och vi vet inte varför och hur och det är det vi försöker ta reda på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-13 09:47

Spotlightförslag har inte kommit till nordiska länderna
iOS 9 Feature Availability

Platsförslag "I närheten" i Kartor dyker upp om du söker efter en plats i Finland eller Danmark, men funktionen har inte kommit till Sverige än.

Ursprungligen av Micke W:

Intressant! Om du tittar på telefonen så är den i Sverige. Det är en svensk telefon med svenska som språk i Umeå.

Jag gissar att det varit en tillfällig bug som tillfälligt fick Spotlightförslag att dyka upp i Umeå :-). När är bilden tagen, vilken version av iOS? Här ett annat vittnesmål att funktionen tillfälligt synts till...
http://forum.macworld.se/topic/176088-spotlig...

Bilden tog jag igår. Han har haft funktionen en tid nu. Skall kolla hur länge. Alla andra är irriterade på honom eftersom de inte har funktionen

  • Avstängd
  • 2016-04-13 09:53

Mer intressant är vad som händer när han trycker på någon av ikonerna.
Det finns alla fall ingen på/av knapp utan det är en bugg/misstag att det syns på hans telefon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-13 10:04
Ursprungligen av Hffre:

Mer intressant är vad som händer när han trycker på någon av ikonerna.
Det finns alla fall ingen på/av knapp utan det är en bugg/misstag att det syns på hans telefon.

Nej, den stora på/av-knappen finns nog i en serverhall hos Apple. Kan ju hända att någon slagit på den en stund för att "testa Sverige"? I så fall troligen en slump om man startat om sin telefon just då, och det är borta vid nästa omstart?

Ursprungligen av IngoX:

Nej, den stora på/av-knappen finns nog i en serverhall hos Apple. Kan ju hända att någon slagit på den en stund för att "testa Sverige"? I så fall troligen en slump om man startat om sin telefon just då, och det är borta vid nästa omstart?

Tror att jag vet hur det ligger till. Användaren har varit utomlands, Tyskland och Österrike. Han har använt funktionen där och den har stannat kvar i hans telefon.
Om han trycker på knapparna så får han information och sökningar som fungerar som det är tänkt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-13 19:15
Ursprungligen av Micke W:

Tror att jag vet hur det ligger till. Användaren har varit utomlands, Tyskland och Österrike. Han har använt funktionen där och den har stannat kvar i hans telefon.
Om han trycker på knapparna så får han information och sökningar som fungerar som det är tänkt.

Kommer kunna testa denna teorin i sommar då jag ska till både Tyskland och Österrike )

1
Bevaka tråden