Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Whatsapp kan komma till Mac och Windows

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Meddelandetjänsten Whatsapp siktar på datorplattformar som Mac och Windows, visar läckta dokument.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-05-02 16:24

Förstår inte varför folk vill använda en tjänst som inte funkar på alla plattformar.
Att kunna nås/svara på enheten som råkar vara närmast för stunden är ju perfekt (hangouts, messenger t ex).

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-05-02 19:05
Ursprungligen av Json_81:

Förstår inte varför folk vill använda en tjänst som inte funkar på alla plattformar.
Att kunna nås/svara på enheten som råkar vara närmast för stunden är ju perfekt (hangouts, messenger t ex).

Det undrar jag med. Vi har Skype på företaget, ändå gillar min chef av någon anledning att använda WhatsApp, även om vi båda har iPhone & Mac med Meddelanden och Skype. Hoppas då att WhatsApp kan komma till alla plattformar så jag slipper sitta med telefonen uppe jämt när jag är på kontoret eller hemmakontoret...

  • Medlem
  • 2016-05-02 23:55

Jag använder Whatsapp via Chrome på Mac redan idag. Vad ger en app för extrafunktioner?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2016-05-03 10:22

Det går också att köra WhatsApp via appen Franz på Macen (plus ex antal andra messenger-apps).

http://meetfranz.com

Med tanke på alla olika kommunikations-appar det finns har jag skippat dem alla.
Man blir knäpp när man passerat 4 olika appar för att hålla kontakt med alla.

SMS/imessage är det som gäller för mig.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2016-05-03 14:57
Ursprungligen av Borttaget:

Med tanke på alla olika kommunikations-appar det finns har jag skippat dem alla.
Man blir knäpp när man passerat 4 olika appar för att hålla kontakt med alla.

SMS/imessage är det som gäller för mig.

Håller med dig att det är ett gissel med så många olika kommunikationskanaler. Har en vän som tycker om att förutom skriva via Whatsapp, iMessage och DM på twitter, även använda chattarna i alla möjliga spel som Quizkampen, SongPop m.fl. Ofta har man dessutom flera olika konversationer igång samtidigt i de olika apparna. Vansinne!

Senast redigerat 2018-07-23 14:57
1
Bevaka tråden