Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wacom + Apple Watch = *insert favorite curse here*

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-10 09:26

Jag har under en tid haft problem med min iMac. Frysningar, lagg och inbromsningar utan synbara orsaker. Länge skyllde jag på Microsoft (som man gör) för jag har kört en del Word och Powerpoint. Men något stämde inte. Så kom jag på att jag kunde uppdatera min Wacombräda. Det gick bra och mina problem försvann.

Men så märkte jag underliga muspekaråkningar. Plötsliga fönsterbyten. Backade av flera steg i webbläsaren. De här problemen kom också utan synbara orsaker. Men så kom jag på det - det visar sig att knappen på min Apple Watch helt plötsligt blivit som en penna för Wacombrädan! WTF!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-10 10:05
Ursprungligen av wonko:

Men så kom jag på det - det visar sig att knappen på min Apple Watch helt plötsligt blivit som en penna för Wacombrädan! WTF!

Menar du en knapp på armbandet? För om du menar knappen på klockan förstår jag inte hur du använder din bräda.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-05-10 10:06

Bluetooth kan ställa till det. Jag led ett tag av märkliga hängningar och fick tvångsomstarta datorn titt som tätt. Det var smått pinsamt att sitta på möten med en plötsligt tvärlåst datorn då jag alltid brukar hävda macens förträfflighet gentemot kontorets pc-plattform. Efter ett tag kom jag på att det var en slarvigt avstängd apple-mus, liggande i väskan, som låg bakom det hela.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-10 10:22
Ursprungligen av rk:

Bluetooth kan ställa till det. Jag led ett tag av märkliga hängningar och fick tvångsomstarta datorn titt som tätt. Det var smått pinsamt att sitta på möten med en plötsligt tvärlåst datorn då jag alltid brukar hävda macens förträfflighet gentemot kontorets pc-plattform. Efter ett tag kom jag på att det var en slarvigt avstängd apple-mus, liggande i väskan, som låg bakom det hela.

Precis! Jag var nära att lämna in min iphone där skärmen titt som tätt hängde sig, ville liksom bara dra åt ett håll. Märkte det nästan bara när jag just satt mig på bussen och plockade fram telefonen, märkligt.

Jag hade i ryggsäckens innerfack glömt kvar ett trådlöst Apple tangentbord som varit parkopplat till telefonen. Eftersom jag nästan alltid behöver springa till bussen var det bara då strömbrytaren trycktes in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-10 10:50
Ursprungligen av IngoX:

Menar du en knapp på armbandet? För om du menar knappen på klockan förstår jag inte hur du använder din bräda.

Precis - knappen på armbandet.

1
Bevaka tråden