Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod shuffle + trådlösa lurar = sant?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag fyller år snart (nåja) och tänkte ge mig en shuffle och ett par trådlösa lurar i present. Jag tänker att det vore det perfekta på gymmet då jag av flera anledningar inte vill ta med mobilen dit. Har hittat ett par trådlösa lurar på Bose som jag tycker verkar vara bra: https://www.bose.com/en_us/products/headphone...

Nu det jobbiga, det verkar som om trådlösa lurar kräver bluetooth eller nfc, är det kört att få ihop den här kombinationen då? :S

Oerhört tacksam för svar!

Bluetooth krävs. NFC har inget med ljudöverföring att göra, används ibland för att enklare para ihop enheter (icke-Apple då Apples implementation av NFC inte är öppen).

Känns ju hopplöst om det krävs bluetooth och nfc, och iPod shuffle inte har någotdera.

Det kanske kunde gå att lösa med nån sorts bluetooth-sändare som du kopplar till hörlursjacket men då blir det ju en grej till att ha på sig.

Har du funderat på iPod nano istället? Dyrare och lite större men den har bluetooth inbyggt. Dessutom får du skärm, radio och lite bättre batteritid samt mer lagringsutrymme.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-13 00:08

Shuffle väger 12,5 gram, sätt det i förhållande med Boselurarna ovan som väger 22,5. Tror du enkelt och bekvämt klämmer fast en shuffle på kläderna och har den där när du tränar.

Ett alternativ kan vara en äldre iPhone som du kan ha med på gymet med trådlösa lurar. Givet då att du är ok med att ta med en slit-och-släng mobil till gymet. Den kan du ju ladda med offlinelåtar om du kör Spotify, så du behöver ingen SIM-kort.

Tack för svaren!!

Nanon är fin men jag vill slippa skärmen, en liten shuffle kläms också så lätt fast på träningslinnet. Jag ska kolla upp om bt-sändare, tack för tipset! Annars så jag sätter mitt hopp till trådade med kortare sladd, var jag nu hittar sådana...

Update: Buyers guide säger Caution, vågar man hoppas på en uppdatering?

Ursprungligen av klarabara:

...vågar man hoppas på en uppdatering?

Hoppas kan man ju, men det lär inte hända något.

"...Aside from changes to color options, the iPod shuffle has not been updated since September 2010..."

http://buyersguide.macrumors.com/#iPod_Shuffl...

Tittade på bt-sändare, de verkar inte helt omöjliga.

Mirakel har hänt förut men det känns som en stabil spelare som jag nog köper ändå

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-13 22:48
Ursprungligen av klarabara:

Tittade på bt-sändare, de verkar inte helt omöjliga.

Mirakel har hänt förut men det känns som en stabil spelare som jag nog köper ändå

Tänker du på BT-mottagare?

sökte på alla varianter av BT och ipod shuffle, fick blandade resultat. Men som sagt, mirakel kan hända och det, om något, vore ett sådant

Efter ett spinning-pass med sällsynt dålig musik så beställde jag min shuffle redan igår. Tog fram mobilen med egen musik för att ha rimlig pepp under passet. Ingen vidare bra grej att ha mobilen i svettiga händer under ett pass på en träningscykel...

Får bli något annat kul till födelsedagspresent!

Lyx-alternativet är att köpa en äpple-klocka. Man kan (tydligen) spara upp till 2GB musik på den för uppspelning via BT: https://support.apple.com/en-ca/HT204691

(men jag hade köpt svettsäkra tråd-lurar till shufflen..)

Ja men med en skärm kommer distraktioner, det är inte rätt för mig nu

Ska in o testa lite varianter ikväll, det kan bli nice

1
Bevaka tråden