Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WSJ: Ingen 16 GB-modell av Iphone 7

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter flera rykten rapporterar Wall Street Journal att Iphone 7 inte kommer att släppas i någon 16 GB-modell, utan säljas med minst 32 GB lagring.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-07-06 11:31

Slog till på en 64GB iPhone SE igår Undrar om någon fortfarande köper 16GB-modellerna...

Men det här var ju en bra nyhet! Utvecklingen går framåt (och lagren på 16GB verkar äntligen ha tagit slut!)

Ursprungligen av JohannesKBA:

Slog till på en 64GB iPhone SE igår Undrar om någon fortfarande köper 16GB-modellerna...

Men det här var ju en bra nyhet! Utvecklingen går framåt (och lagren på 16GB verkar äntligen ha tagit slut!)

Många företag köper 16 Gb-modellen som anställda har som företagstelefon.

Bredt utbud är bra

Ursprungligen av Christian Å:

Många företag köper 16 Gb-modellen som anställda har som företagstelefon.

Jag anser också att det är synd om 16 gb modellen försvinner eftersom många företag väljer den billigare varianten till sina anställda. Risken kan vara att företagen i framtiden endast låter anställda välja mellan (måste gud förbjuda) olika android telefoner. Båda kommuner och Staten har i dagsläget köpt in båda iPhone och android till sina anställda. Det som kan rädda situationen är ju att iPhone 5SE är ett företagsalternativ MEN jag vill ju kunna välja en topp iPhone modell.

  • Medlem
  • 2016-07-07 16:10
Ursprungligen av Christian Å:

Många företag köper 16 Gb-modellen som anställda har som företagstelefon.

Men om 16 GB som insteg försvinner så är ju 32 GB den billigaste. Då får ju företagen köpa den istället

Äntligen försvinner 16GB

Detta är endast bra om det inte medför en prisökning av den billigaste modellen. Annars är det ju bara kasst.

Om jag kan välja tar jag hellre 16GB iPhone + 50GB iCloud än enbart 32GB iPhone, antaget lika pris.
Men 32+50GB funkar också såklart.

Ursprungligen av Christian Å:

Många företag köper 16 Gb-modellen som anställda har som företagstelefon.

Jag har förstått att det tydligen är så, men vad är tanken med det? När vi valde så blev det 128 GB till våra anställda, allt annat kändes otänkbart, orka stå ut med gnäll om fulla telefoner etc.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-09 17:48

Det beror på vilka företag vi pratar om. Polisen köpte rätt många tusen, då blir det pengar om de skulle valt 128 GB istället (jag vet dock inte vilken modell de köpte).

  • Medlem
  • 2016-07-10 07:48
Ursprungligen av Chaosstar:

Jag har förstått att det tydligen är så, men vad är tanken med det? När vi valde så blev det 128 GB till våra anställda, allt annat kändes otänkbart, orka stå ut med gnäll om fulla telefoner etc.

128 GB känns ändå mycket för att vara en företagstelefon. Man tar ju inte direkt många bilder på jobbet med en företagstelefon. Eller så kanske man laddar ner massa dokument från ex. google drive för offline användning men ändå 128 GB är väldigt mycket. Skulle bli en enorm kostnad för vissa företag, myndigheter och institutioner.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag har förstått att det tydligen är så, men vad är tanken med det? När vi valde så blev det 128 GB till våra anställda, allt annat kändes otänkbart, orka stå ut med gnäll om fulla telefoner etc.

Rimligtvis väljer verksamheten storlek utifrån verksamhetens behov och inte de anställdas privata åsikter och ändamål. Inom min myndighet har vi 16GB-telefoner och det räcker gott och väl för nära nog 13 000 anställda. Den som klagar har säkert material på sin arbetstelefon som är av privat karaktär, och det ska vi knappast ta hänsyn till.

1
Bevaka tråden