Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OneDrive är nästan full?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ett mejl från Microsoft teamet som meddelar att OneDrive är nästan full och att jag ska klicka för att skaffa mer lagringsutrymme. Jag tror inte jag använder One drive om det inte är att dem skulle ha kopplat ihop med en av mina MS-program? Mejlet ser ut som det kommer från Microsoft. Hur kan man ta reda på om det ev. är skräpmejl? Eftersom jag använder numera OS X Mail så vet jag inte heller hur man spärrar pga I MS Oulook kunde man högerklicka och spärra men det finns inte i OS X Mail.

Senast redigerat 2016-07-06 23:46
Ursprungligen av calinou:

Jag har fått ett mejl från Microsoft teamet som meddelar att OneDrive är nästan full och att jag ska klicka för att skaffa mer lagringsutrymme. Jag tror inte jag använder One drive om det inte är att dem skulle ha kopplat ihop med en av mina MS-program? Mejlet ser ut som det kommer från Microsoft. Hur kan man ta reda på om det ev. är skräpmejl? Eftersom jag använder numera OS X Mail så vet jag inte heller hur man spärrar pga I MS Oulook kunde man högerklicka och spärra men det finns inte i OS X Mail.

Logga in på OneDrive och kontrollera hur det ser ut med ditt utrymme på ditt konto.

Längst ner till vänster så ser du.

Ursprungligen av keptang:

Logga in på OneDrive och kontrollera hur det ser ut med ditt utrymme på ditt konto.

Längst ner till vänster så ser du.
https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B49UTAoxi_5AUlg1clNET1BNS2c

Tack för länken.....Nu kom jag in OneDrive via min Microsoft inloggning. Det stämde att jag hade utrymme där. Nu vill jag stänga av kontot och lagringen men hittar inte var man gör detta......

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-07 12:44
Ursprungligen av calinou:

Jag har fått ett mejl från Microsoft teamet som meddelar att OneDrive är nästan full och att jag ska klicka för att skaffa mer lagringsutrymme. Jag tror inte jag använder One drive om det inte är att dem skulle ha kopplat ihop med en av mina MS-program? Mejlet ser ut som det kommer från Microsoft. Hur kan man ta reda på om det ev. är skräpmejl? Eftersom jag använder numera OS X Mail så vet jag inte heller hur man spärrar pga I MS Oulook kunde man högerklicka och spärra men det finns inte i OS X Mail.

Om du bara ställer muspekaren på länken men inte klickar på den, kommer det upp en ruta som visar adressen som länken går till. Ofta går den till .ru eller .cn

Ursprungligen av kenjon:

Om du bara ställer muspekaren på länken men inte klickar på den, kommer det upp en ruta som visar adressen som länken går till. Ofta går den till .ru eller .cn

Jag ser ingen .ru eller .cn. Vad betyder dessa filändelser? Jag vill i alla fall flytta över alla bilder som är där till min Dropbox eller dator. Försöker hitta ett sätt att göra det........

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-08 18:23

Det är toppdomänen, de sista tecknen innan /
cn är Kina, ru är Ryssland.
Mitt svar rörde ditt första inlägg (hur ser jag om det kommer från Microsoft).

Ursprungligen av kenjon:

Det är toppdomänen, de sista tecknen innan /
cn är Kina, ru är Ryssland.
Mitt svar rörde ditt första inlägg (hur ser jag om det kommer från Microsoft).

Det kom från Microsoft. Dock bra att veta om detta.....Tack för info!

1
Bevaka tråden