Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stoppa Facebook Editor, hur gör man?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vore tacksam för tips om hur man går tillväga för att stoppa och stänga av en irriterande "Facebook Editor", som då och då dyker upp (när jag går in på min facebooksida). Jag bli ombedd att redigera en uppgift för att bidra till större noggrannhet åt den uppgiften.

Med vänlig hälsning
Bruno

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-01 18:10

Jag som inte alls använder facebook tycker detta låter riskabelt likt ett fishing-fösök för att lura av dig information. Kanske för att du fått något adware-skräp i datorn? För inte kan väl Facebook vara så dumma att de använder popuprutor man inte bett om för att uppdatera användarinformation? (eller, jo, jag slutade ju använda facebook för att jag tyckte hela fenomenet var ett malware i min vardag)

Men jag kanske har helt fel och detta är en officiell facebook-funktion?
Ta gärna en skärmavbild och lägg upp här.

Annars är Malwarebytes Anti-Malware ett verktyg som är ok att använda för att skanna av sin mac.

Tillägg: mest sannolikt är det ju en legitim facebook-funktion eftersom du själv gått in på facebooks adress. Kolla noga vart länkar leder så att de inte går till något annat än exakt facebook.com, då bör det vara säkert. Och är det så är troligen det enda sättet att bli av med den att ge facebook den information om dig som de kräver, om jag är lite sarkastisk...

Senast redigerat 2016-10-01 18:21
  • Medlem
  • 2016-10-01 18:27

It's not at fault, it's a feature...

Installera Fluff Busting Purity i din webbläsare och ta kontroll över forumet i fråga.

Om du surfar på mobil rekommenderas en lättviktigare app där man kan stänga av sådant. SlimSocial för Android och Friendly för Ios.

1
Bevaka tråden