Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att dela uppkoppling över Wifi efter byte av internetleverantör

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har ett irriterande problem som jag skulle behöva hjälp med; bytte nyligen internetleverantör till Bredband 2 från Bredbandsbolaget. IP-adressen osv hittas utan problem så jag kommer ut på nätet med datorn. Däremot så blir det strul när jag försöker dela uppkopplingen över Wifi då mitt gamla IP från Bredbandsbolaget kommer upp istället för det nya. Det står att "Wifi har en egentilldelad IP-adress och kommer inte kunna ansluta till internet". Försökte med att skriva in uppgifterna manuellt istället men då står det bara och tuggar när jag försöker ansluta till nätverket via mobilen även om det står en grön prick bredvid Wifi. Jag har ingen router eller så och har aldrig haft utan endast kört med ethernetkabeln in i bredbandsuttaget, det fungerade alldeles utmärkt tills nu. Vad kan det vara för fel?

Senast redigerat 2016-10-07 23:44

Så du delar från din dator? Vilken sorts dator och vad har du för version på operativsystemet?

Ja precis. Jag har en Mac Mini från sena 2014. Kör OS X 10.11.5.

Uppdatering: Har lyckats få igång internetdelning via Wifi igen, fast endast genom att skriva in alla uppgifter manuellt. När den ska känna av automatiskt så vill den fortfarande koppla upp emot Bredbandsbolaget ibland, eller så hittar den inget IP alls ibland.

Senast redigerat 2016-10-08 21:20
1
Bevaka tråden