Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple watch 2 erfarenheter (mest träning)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft min Watch Nike+ (dvs en series 2) i en vecka och tänkte ge lite feedback. Jag har sprungit, cyklat och simmat.

Appar
Jag har sprungit med både Apples app och Nike+. Båda fungerar bra och ger ungefär samma data inklusive karta, så det är mest en smaksak. Nike-app lägger in data i aktivitetsappen.

Batteri
Jag har nu haft den igång i två dygn utan laddning, inkl två st en timmes pass med GPS och pulsmätning. Och batteriet är nere på 25%. Så batteritiden är klart bättre än den gamla klockan (även om watchOS 3.1 säkert hjälper till).

Simning
Jag simmade 600 m i bassäng och den höll reda på antalet längder och gav exakt rätt sträcka. Smidigt för det är lätt att tappa bort sig när man tänker på annat. Lite knepig att stänga med blöta händer, men det ganska går att hitta en metod.

Pulsmätning
Kanske lite bättre än på gamla modellen. Det är i alla fall färre omotiverade hopp i pulsvärdena. Pulsmätningen fungerade också OK under simningen, i alla fall gav den rimliga värden. Om man vill se hur pulsen varierar under ett pass kan jag rekommendera appen Spectarun Workouts som hämtar puls och stegdata från pass man kört med Apples träningsapp.

GPS
Jag körde 1 mil mountainbike i skogen och hade både klockan och Runkeeper på en iPhone. Telefonen var inte syncad med klockan och Bluetooth avslaget, så klockan fick klara sig själv. Klockan gav sträckan 9,86 km och 375 m klättring. Runkeeper sa 9,78 km och 401 m höjdskillnad. Bra överensstämmelse tycker jag. Karta från först aktivitetsappen och sedan Runkeeper.

Rolig läsning, tack för att du delar med dig! ?

1
Bevaka tråden