Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud-förvirring: Apple TV-Airplay-Airport

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver hjälp med ljudet. Var kommer det ifrån? Hur justerar jag det?

Installerade Apple TV igår. Ljudet är kopplat genom Airport Express 3,5 mm-uttag till förstärkare/högtalare.

Problemet: ljudet från de externa högtalarna är mycket lågt och går inte att justera. Blir mycket förvirrad när jag ser menyn för Airplay-Apple TV-Airport på min iPhone, där det verkar som att justering av ljudet ska vara möjligt.

Hur har ni fått detta att funka?

Din Apple TV har också stöd för AirPlay. Ska du skicka ljudsignal till din förstärkare så bör du koppla upp dig mot din Airport Express istället som är ansluten till förstärkaren.

Är din Apple TV också ansluten till din förstärkare?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ska du skicka ljudsignal till din förstärkare så bör du koppla upp dig mot din Airport Express istället som är ansluten till förstärkaren.

Förstärkaren är som sagt ansluten till min Airport Express, men inga av mina försök att justera volymen har fungerat. Verkar som det enklaste är att använda min iPhone. Men hur, finns fyra olika, varav två är Airport. Inget har fungerat.

Ursprungligen av Nyteknik:

Förstärkaren är som sagt ansluten till min Airport Express, men inga av mina försök att justera volymen har fungerat. Verkar som det enklaste är att använda min iPhone. Men hur, finns fyra olika, varav två är Airport. Inget har fungerat.

Ser ut som att du är ansluten på rätt sätt. Om du sänker volymen på din iPhone, sänks då även volymen på din förstärkare? Notera att det är ljudsignalen som du isf påverkar, inte volyminställningarna på förstärkaren.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ser ut som att du är ansluten på rätt sätt. Om du sänker volymen på din iPhone, sänks då även volymen på din förstärkare? Notera att det är ljudsignalen som du isf påverkar, inte volyminställningarna på förstärkaren.

Apple TV är kopplat trådöst till Airport Express. Airport Express 3,5 mm-utgång är kopplad till förstärkarens 3,5 mm-ingång. Det är här det verkar bli fel, men jag begriper inte varför.

Måste använda "Optical Audio" från Apple TV? Och i så fall köpa en omvandlare från Kjell & Co för 599 kr?

Observera att ljudsystemet bara har 3,5 mm-ingång.

Senast redigerat 2016-11-27 16:58
  • Medlem
  • Borås
  • 2016-11-27 16:29

En Airport Express har ingen 3.5mm ingång, däremot en 3.5mm utgång. Man skickar alltså en digital signal till en APE som gör om signalen till analog 3.5mm utgång.

Ursprungligen av Ola:

En Airport Express har ingen 3.5mm ingång, däremot en 3.5mm utgång. Man skickar alltså en digital signal till en APE som gör om signalen till analog 3.5mm utgång.

Förstås. Har ändrat. Jag har sammankopplat Airport Express med min förstärkare hur som helst. Men får alltså inget TV-ljud. Vad är det som spökar i mixen Apple TV-Airport-Airplay?

Om jag förstår dig rätt så har du ingen utgång på din ATV förutom till TVn. Koppla den till förstärkaren så går det nog bättre. Alt, kolla om du kan sätta din AE som ljut ut i inställningarna.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-27 19:27
Ursprungligen av Nyteknik:

Förstärkaren är som sagt ansluten till min Airport Express, men inga av mina försök att justera volymen har fungerat. Verkar som det enklaste är att använda min iPhone. Men hur, finns fyra olika, varav två är Airport. Inget har fungerat.

Du kan spela upp via iPhone, AP express och ATV. Till höger om AP express ser du ^ som betyder fäll-ihop-menyn-nedan som består av dessa tre enheter. Lägg märke till den lite mörkare bakgrunden.

Ursprungligen av reboot81:

Du kan spela upp via iPhone, AP express och ATV. Till höger om AP express ser du ^ som betyder fäll-ihop-menyn-nedan som består av dessa tre enheter. Lägg märke till den lite mörkare bakgrunden.

Förstår inte riktigt. Vad tycker du jag ska göra som jag inte redan gör?

Ursprungligen av Nyteknik:

Förstår inte riktigt. Vad tycker du jag ska göra som jag inte redan gör?

Börja med att berätta vilken ATV du har.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-27 21:53
Ursprungligen av barbapappa_86:

Börja med att berätta vilken ATV du har.

Ja, berätta gärna vad du har för TV, ljudsystem osv så slipper du få lösningar som inte passar dig.

1
Bevaka tråden