Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC 5 Uppgradering 6

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och försöka instalera VPC 5.
När instalationen är klar så ska det komma upp en ruta där man får fylla i valfritt namn och min CD-Key.
Istället för detta så kommer detta upp

"To finish starting up Virtual PC,permissions for application support files must be set correctly. This step completes the installation of Virtual PC.
Only user with administrator privileges can modify the permissions.
Enter a valid administrator name and password, then click Authenticate."

Jag har försökt fylla i mitt användarnamn som är Mats Börjesson och mitt lösenord, men den godkänner mig inte ändå. Alla andra program som jag har instalerat har det inte varit några problem med.

Någon som har varit ute för något liknande eller som vet hur jag skall göra.

• Oregistrerad
  • 2003-01-23 15:11

Du har förmodligen samma problem som jag haft, å,ä eller ö i efternamnet. Gå in i systeminställningar och ändra ditt användarnam till Mats Borjesson så kommer det nog att funka. Mitt användarnamn är numera helt utan prickar...
/Ulf

Jag har prickarna kvar...

Det kan även vara kortnamnet den vill ha.
Kolla vad din mapp heter om du klickar på Home. Min heter t ex "anderstp" och vissa program i OS X barndom ville att man skrev detta.

• Oregistrerad
  • 2003-01-23 15:52

Installerar du programmet på en extern enhet (t.ex. en partition) kan felet ligga i att du måste klicka i/ur en ruta som heter "Bortse från ägarskap..." (: visa info om partitionen, sedan under Ägare och behörighet).

Testa det och hör av dig!

1
Bevaka tråden