Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iflicks uppdaterad till 2.4.5, nu tvingas jag till abonnemang, vilka alternativ finns?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har Jendrik tydligen bestämt sig för att det var dags att uppdatera Iflicks från 1.4.X till 2.4.5 som bjuder på en ny abonnemangsmetod. Jag var nöjd med vad Iflicks 1.4 gav mig och jag var inte beredd på att uppdatera till en version som inte ger mig något mervärde. Dessutom har jag betalat för programmet (som i grundfunktion är gratis nu) vilket gör mig mer upprörd när de väljer att göra om det till en abonnemangsform. Jag får inte ens testa och det går inte att återställa några abonnemang (om mitt köp nu skulle ha omvandlats helt magiskt).

Därför letar jag alternativ. Tänker varken betala 260kr till för ett program som de kan ändra lite hur som happt eller har fler funktioner som jag inte vill ha.

Det jag är ute efter:
* Om jag har min rippade DVD/Bluray-fil vill jag att den hämtar metadata om jag namnat filen vettigt (omslag, info om handling osv).
* Helst om det går att rippa i samma program, jag använder för närvarande Handbrake för att rippa.
* Att det går att överföra till Itunes smidigt

Jag har provat Subler, men tycker det är bra omständligt om man rippat t.ex. en TV-serie DVD (många filer).

Någon som har förslag?

Jag uppskattar att du kan googla fram till den sidan, men det är inte som så att du har ett eget förslag?
Kikade igenom listan och det verkar inte vara något bra "macigt" alternativ där. Jag har inget emot att betala för ett program, men det behöver vara ett rimligt pris. När jag köpte Iflicks sist kostade det 149 kr. Nu har priset gått upp en hundralapp men i mina ögon är det samma program jag blir tvungen att köpa en gång till.

Ursprungligen av suddgummi:

...Jag var nöjd med vad Iflicks 1.4 gav mig och jag var inte beredd på att uppdatera till en version som inte ger mig något mervärde...

Om du sitter med 1.4, så är det uppenbarligen vääääääldigt länge sen du uppdaterade. iFlicks 2 släpptes 2013.

Jag blir lite nyfiken på varför ditt klagomål kommer just nu, vid version 2.4.5, och inte vid någon av alla de tidigare 2.x-versionerna.

Att du en gång har betalat för 1.x – och sen behöver betala igen för 2.x – är väl inget konstigt. Så fungerar väl de flesta programmen.

Och apropå din rubrik:
Nej, du tvingas inte till abonnemang. Du kan också välja att köpa iFlicks 2. Och 259 kr för en version (2.x) som nu har levt och uppdaterats i 3 år är väl hyfsat billigt, tycker jag.

Senast redigerat 2016-12-19 07:15
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag blir lite nyfiken på varför ditt klagomål kommer just nu, vid version 2.4.5, och inte vid någon av alla de tidigare 2.x-versionerna.

Nja, de har valt att uppdatera till 2.4.5 från 1.4 i Mac App Store utan att nämna att det kommer en ny betalningsmodell för den jag kommer bli uppdaterad till (finns att pröjsa direkt eller abonnemang). Jag var hel på det klara att 1.4 inte stöds längre, men jag undrar varför de helt plötsligt gör den appen jag köpt i App store gratis med in-app köp. Jag har alltså inte aktivt uppdaterat till 2.4 utan jag fick den utan att jag ville ha den och med det en ruta om att jag behöver ha ett abonnemang.

Jag vet att det låter småaktigt och 259 kr inte är hela världen, men det är principen.

1
Bevaka tråden