Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte in på Aol

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan skicka sms från datorns Meddelande. Men kan inte ta emot.

På konto > Ställ in meddelande > Ställ in AIM mobilvidarebefordring
Där länkas jag till Aol men jag har inte rätt lösenord.

Jag skulle ha testat att ta bort kontot och sedan lägga till det igen. Har du glömt lösen så finns det säkert ett val för att återställa det.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag skulle ha testat att ta bort kontot och sedan lägga till det igen. Har du glömt lösen så finns det säkert ett val för att återställa det.

Vilket konto är det jag ska ta bort? iCloud? postkontot? Aol? Problemet uppstår när jag inte kan återställa lösenord via aol. Det blir negativt svar hela tiden.

Ursprungligen av webulven:

Vilket konto är det jag ska ta bort? iCloud? postkontot? Aol? Problemet uppstår när jag inte kan återställa lösenord via aol. Det blir negativt svar hela tiden.

Antar att det är AOL du ska ta bort. "Negativt svar" säger mig inte speciellt mycket..

Ursprungligen av barbapappa_86:

Antar att det är AOL du ska ta bort. "Negativt svar" säger mig inte speciellt mycket..

Jag bifogar filer på de 1-2-3 steg jag gör och det meddelande jag får när jag försöker skapa lösenord för AOL. Men jag vet inte vad AOL är och jag vet inte hur jag får bort det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-12 10:39
Ursprungligen av webulven:

Jag bifogar filer på de 1-2-3 steg jag gör och det meddelande jag får när jag försöker skapa lösenord för AOL. Men jag vet inte vad AOL är och jag vet inte hur jag får bort det.

America-on-line.

Gissningsvis har de väl driftproblem nu.

Ursprungligen av zinned:

America-on-line.

Gissningsvis har de väl driftproblem nu.

Tack. Behöver man America on Line?

Det har varit samma svar ett bra tag. Allt handlar om att jag återigen ska se sms i Meddelanden i datorn... hänger det på AOL?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-12 10:42
Ursprungligen av webulven:

Tack. Behöver man America on Line?

Det har varit samma svar ett bra tag. Allt handlar om att jag återigen ska se sms i Meddelanden i datorn... hänger det på AOL?

Jag trodde folk slutade använda deras tjänster typ '98

Ursprungligen av zinned:

Jag trodde folk slutade använda deras tjänster typ '98

jag har ingen aning, jag har inte sett AOL förr förrän nu när jag försöker hitta lösningen på att jag inte får datorns Meddelande att fungera

Ursprungligen av webulven:

jag har ingen aning, jag har inte sett AOL förr förrän nu när jag försöker hitta lösningen på att jag inte får datorns Meddelande att fungera

Är det vanliga SMS/Meddelanden du inte får att fungera, eller är det AOL? Får uppfattningen av att det kanske inte är AOL du vill få att fungera.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det vanliga SMS/Meddelanden du inte får att fungera, eller är det AOL? Får uppfattningen av att det kanske inte är AOL du vill få att fungera.

Nä, det kanske det inte är. Jag vet inte. Vad jag har gjort är att försöka följa steg för steg efter anvisningar på nätet, och detta "ended up" i AOL.

Problemet är alltså att förr fick jag sms som skickades till mig in i datorn också. Nu får jag inte det. Däremot kan jag skicka sms från datorns Meddelande. Datorns Meddelande tar alltså inte emot sms.

Ursprungligen av webulven:

Nä, det kanske det inte är. Jag vet inte. Vad jag har gjort är att försöka följa steg för steg efter anvisningar på nätet, och detta "ended up" i AOL.

Problemet är alltså att förr fick jag sms som skickades till mig in i datorn också. Nu får jag inte det. Däremot kan jag skicka sms från datorns Meddelande. Datorns Meddelande tar alltså inte emot sms.

Ok, då är det alltså SMS/imessage som du vill använda och inte AOL-meddelanden. Testa logga ut och in ur icloud.

Ursprungligen av webulven:

...Problemet är alltså att förr fick jag sms som skickades till mig in i datorn också. Nu får jag inte det. Däremot kan jag skicka sms från datorns Meddelande. Datorns Meddelande tar alltså inte emot sms.

SMS är en tjänst som går via din mobiloperatör, och har ingenting med AOL att göra. Det är nog något annat än SMS du menar.

Viktigt att använda rätt begrepp, annars blir det väldigt svårt att lösa problemet.

Kan det vara att du vill skicka iMessage via en AOL-mailadress?
Eller handlar det om någon slags chat/messenger-tjänst hos AOL som du vill komma åt via Meddelande-appen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-12 12:58

Jag tror det är vanlig SMS-koppling han menar (på iPhone Inställningar - Meddelanden - SMS-koppling). Man måste väl även ställa in det på Macen, men kommer inte ihåg var...

Som jag skrev så vet jag ingenting om aol. Utan jag hamnade där när jag försökte förstå anvisningar på nätet.

Jag har ställt in på iphone men hittar inte hur man gör med datorn. Har försökt med att stänga av icloud och sätta igång igen.

Nu är detta för El Capitan, men det för fungera samma lika i Sierra: http://www.macworld.co.uk/how-to/mac/how-use-...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu är detta för El Capitan, men det för fungera samma lika i Sierra: http://www.macworld.co.uk/how-to/mac/how-use-...

Tack. Jag hittade en liknande länk på svenska tidigare, men den var inte lika utförlig. Men alla stegen i din länk gick trots allt inte. Det kom t ex ingen verifikationskod. Det jag fick göra för att det skulle funka var att gå in på Apple ID i telefonen under Meddelanden. Lite konstigt att det räckte med det. Men huvudsaken är att det nu funkar. Tack!

1
Bevaka tråden