Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken återförsäljare i Sthlm har bäst utbud?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena allihop!

Är helt förälskad i G4 17wide PB`n, men är lite misstänksam när det kommer till skärmkvaliten. Tänkte ta mig iväg o kika på desktop 17" skärmen, för det är väl samma upplösning o kvalitet på den? Jag använder idag en Compaq 2.4Ghz, med 1600x1200 Uxga med lite lulllull. Den är bra men jag tycker helt enkelt att 17wide är gryyyyymt. Kommer jag bli besviken på upplösningen?

Har kört PC länge, och tänkte undersöka hur apple datorerna känns o funkar idag. Är absolut ingen insöad PC-dåre, utan är helt o hållet ute efter det bästa. Jag är väldigt petig med design, och där har kraftböckerna helt klart ett övertag gentemot allt.

Ni som kör både PC (XP) och Mac (OS X), hur är er uppfattning idag när man jämför? På vilka punkter är mac helt klart bättre..? Märk väl, jag använder den bara till att surfa, maila, kolla film och presentera på. Alltså inte någon bildredigering eller bildhantering.

Vart i Sthlm hittar man det bästa utbudet på Apple..?

Mvh J

Jag trodde det här var en hängiven Macsida.....men nej..!

Sekvencia på Klarabergsvägen
Redagruppen på St Eriksgatan (?)

Det tackar vi för! -bockar o bugar-

JJJJ

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ferdinand:
Jag trodde det här var en hängiven Macsida.....men nej..!

Folk har inte tagit lunchrast ännu, vänta bara!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Folk har inte tagit lunchrast ännu, vänta bara!

Min chef har dock gått på lunch.

Hej!

Har bara jobbat med 17 wide på iMac. Den är snygg och väääldigt bred.

Iofs har jag hört viskas att 15 tumsskärmen (iMac) är av bättre kvalitet, men vet inte om det gäller PBn

99macs utsände på expot lät ju signalera att PB 17 tum är stor, ja riktigt stor. Kanske skall du titta på den i verkligheten innan du slår till.

Anders

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
Hej!

Har bara jobbat med 17 wide på iMac. Den är snygg och väääldigt bred.

Iofs har jag hört viskas att 15 tumsskärmen (iMac) är av bättre kvalitet, men vet inte om det gäller PBn

99macs utsände på expot lät ju signalera att PB 17 tum är stor, ja riktigt stor. Kanske skall du titta på den i verkligheten innan du slår till.

Anders

Annars kan man ju faktisk mäta upp den på papper om man vill. Enda jag kommer ihåg är att den är ca 39,4 cm bred. Det är det enda måttet jag kommer ihåg någolunda

David: Var det därför du kunde svara så tidigt

[ 15 Januari 2003, 12:15: Meddelandet ändrat av: Christoffer Larsson ]

När chefen är borta dansar David på nätet...

De har en 17" iMac på OnOff Kungsgatan...

• Medlem
  • International user
  • 2003-01-15 14:52

Det finns en risk att du kan bli besviken på upplösningen. Om du tänkt använda den för att kolla på DVD eller filer i 16:9 formatet. Så vi jag förstår så har skärmen 16:10 propotioner. Detta gäller även iMac 17" wide-skärmen. Mitt tips är att du tar med en DVD i 16:9 och provkör innan du bestämmer dej.

PowerBook 17" specs, saxat från apple.com
---
17-inch (diagonal) TFT display (17-inch models)
- Support for millions of colors at 1440-by-900-pixel resolution
- Supported resolutions: 1440 by 900 (native), 1152 by 720, 1024 by 640, and 800 by 500 pixels at 16:10 aspect ratio; 1024 by 768, 800 by 600, and 640 by 480 pixels at 4:3 aspect ratio
---

/ Jens

Souljens....kanske coolaste avataren hittills!!

Anders

1
Bevaka tråden