Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS Mail tar bort mail från Exchange (365)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-13 18:40

Hej!
Har en kollega som saknade alla sina mail från en specifik dag förra veckan. Både dagen innan och efter fanns, men alla mail från torsdagen var borta. Både i inkorg, papperskorg, skickat samt undermappar.
Letande i båda Outlook samt webbmail.

Efter samtal med Microsoft och återskapning av hennes mail, så frågade jag hur tusan det kan bli såhär. Vi har Office 365 Business Premium och förväntar oss att produkten ska vara pålitlig och att vi som företag ska kunna arbeta utan oro eller överdriven uppmärksamhet.

Han började iskallt med "Jag tror det kommer hända fler gånger hos er." När jag frågade varför så sa han att dom har rapporter om att Mail-appen i iOS har varit orsaken till att mail försvinner. Han rekommenderade istället Outlook för iOS.

Detta tycker jag personligen låter lite galet? Borde det inte vara ett större pådrag kring detta, då jag tror att marknadsandelen hos företag i världen som kör en tjänst som O365 borde vara relativt hög och inbyggda Mail-appen frekvent använd?

Har någon annan hört eller upplevt detta problemet? Om ja - vad fick ni för förklaring?

I call BS. Precis som du skriver, det skulle ha varit större pådrag.

1
Bevaka tråden