Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felmeddelande i QuarkXPress 5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-23 10:30

När jag ska öppna filen får jag detta meddelande som jag aldrig tidigare sett och som inte heller finns beskrivet i någon manual från Quark:

Denna form innehåller för många punkter. (81)

Innan jag kontaktar Quark provar jag med om det är någon här som har erfarenhet av detta felmeddelande.

Har provat att öppna i Indesign vilket gick men då får jag meddelandet att länkar måste uppdateras i Quark och utskrift från Indesign ger följdaktligen taggiga bilder.

Bör kanske tillägga att filen går inte alls att öppna i QuarkXPress.

Senast redigerat 2003-10-23 10:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf A
När jag ska öppna filen får jag detta meddelande som jag aldrig tidigare sett och som inte heller finns beskrivet i någon manual från Quark:

Denna form innehåller för många punkter. (81)

Innan jag kontaktar Quark provar jag med om det är någon här som har erfarenhet av detta felmeddelande.

Har provat att öppna i Indesign vilket gick men då får jag meddelandet att länkar måste uppdateras i Quark och utskrift från Indesign ger följdaktligen taggiga bilder.

Bör kanske tillägga att filen går inte alls att öppna i QuarkXPress.

Låter som att du monterat en eps-fil från FreeHand eller Illustrator, där illustrationen har allför mycket vektorinfo, en för tung bild helt enkelt.

• Oregistrerad
  • 2003-10-23 15:20

kan tyvärr inte svara på frågan men vet att detta fenomen dyker upp ibland, och det inte behöver vara en tung bild. räcker med en logo. ingen chans att det är ett quark 4 dokument och att du kan öppna det där? funkar hos mig. problemet verkar vara löst i 6:an. inte sett det än i alla fall.

• Medlem
  • 2003-10-24 11:45

Det visade sig att dokumentet var gjort i QuarkXPress 3 någonting så jag plockade fram en version 3.31 som vi hade sparad och då gick det bra att öppna dokumentet.

Det var dock inga vektoriserade eps-filer som jag också först misstänkte utan alla bilder var .tif.

1
Bevaka tråden