Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes och App Store får stöd för Paypal

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kan du betala för Apples tjänster med hjälp av Paypal, men än så länge inte i Sverige.

Läs hela artikeln här

Varför verkar alla tro att det går att köpa i andra länders butiker per automatik med Paypal?

Ex. Playstation-store fungerar ej att använda paypal i USA-butiken om man står registrerad Sverige eller har ett Svenskt kort kopplat till tjänsten.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2017-07-14 02:03
Ursprungligen av Borttaget:

Varför verkar alla tro att det går att köpa i andra länders butiker per automatik med Paypal?

Ex. Playstation-store fungerar ej att använda paypal i USA-butiken om man står registrerad Sverige eller har ett Svenskt kort kopplat till tjänsten.

Nu vet jag inte hur anonymt Paypal är när man handlar via deras tjänst men exakt vad får tex Apple reda på om mig genom Paypal?

Senast redigerat 2018-07-23 15:50
Ursprungligen av onnyt:

Nu vet jag inte hur anonymt Paypal är när man handlar via deras tjänst men exakt vad får tex Apple reda på om mig genom Paypal?

det som vidareförmedlas är det dem frågar efter.

Ditt namn, adress och telefonnummer ex.

Det är ju bara att tänka efter vad du fyllt i för uppgifter på ditt paypal-konto

  • Medlem
  • Boston
  • 2017-07-14 16:19

Jag har länge haft ett amerikanskt konto och köpt gift cards för att få in lite pengar på det.

Är det någon som provat att köra PayPal med svenskt kreditkort i ett amerikanskt konto i iTunes?

I alla fall förr kunde man väl ha ett helt anonymt PayPal-konto, va inte det till och med hela grejen med PayPal?

1
Bevaka tråden