Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech släpper tangentbordet Craft med kreativt hjul

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Logitechs nya tangentbord Craft kommer med ett inmatningshjul uppe i vänstra hörnet. Med det kan du exempelvis justera ljusstyrkan eller kontrasten i Photoshop, skapa tabeller i Excel eller ändra teckenstorleken i Word.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-09-01 16:20

Något överdrivet hög pris kan jag tycka. Utan inmatningshjulet hade tangentbordet kostat 7-800kr om man ser till logitech befintliga utbud. Med andra ord betalar man runt 1200kr för det där lilla hjulet. Ett hjul vars funktion i mångt och mycket redan kan göras scrollhjulet.

Nae, jag är nog skeptisk till konceptet men det kanske är värt det om man jobbar mycket med Photoshop och inte har en wacomplatta som har en liknande funktion med ett touchhjul.

Ursprungligen av wurpan:

Något överdrivet hög pris kan jag tycka. Utan inmatningshjulet hade tangentbordet kostat 7-800kr om man ser till logitech befintliga utbud. Med andra ord betalar man runt 1200kr för det där lilla hjulet. Ett hjul vars funktion i mångt och mycket redan kan göras scrollhjulet.

Nae, jag är nog skeptisk till konceptet men det kanske är värt det om man jobbar mycket med Photoshop och inte har en wacomplatta som har en liknande funktion med ett touchhjul.

Jag försöker få in ett för test.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-09-01 23:54

Tidigare inlägget blev väl lite förhastat kanske inser jag nu. Konceptet i sig med ett inmatninghjul på tangentbordet är väl inte tokigt men det i sig motiverar ju inte prislappen. Ett bra tangentbord kan vara värt att betala för men ser man till vad andra bra tangentbord kostar som t ex. Apples magiska tangentbord, olika mekaniska varianter etc. så måste det här Logitech-tangentbordet vara exceptionellt bra för att kunna motivera priset, vilket jag tvivlar på.

Men oavsett skulle ett test av det vara intressant. Är ju inte omöjligt att priset går ner vartefter.

1
Bevaka tråden