Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa ett enkelt anmälningsformulär med beställning av mat och dryck?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker ett enkelt sätt att skapa ett anmälningsformulär där ett 40-tal personer kan meddela sin eventuella närvaro vid en sammankomst och samtidigt förbeställa mat och dryck. Det kan till exempelvis vara att man vill ha mat @ 200:-, 2 snapsar @ 40:- samt 1 konjak @ 60:-.
Optimalt får man då ut en lista med vad var och en ska betala samt totalsumman.
Har sneglat lite på Google Forms men får ute riktigt till det med om man vill ha flera av något, dvs man fyller i antal istället för att det är en kryssruta. Dessutom får jag inte till att den räknar ut det.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag söker ett enkelt sätt att skapa ett anmälningsformulär där ett 40-tal personer kan meddela sin eventuella närvaro vid en sammankomst och samtidigt förbeställa mat och dryck. Det kan till exempelvis vara att man vill ha mat @ 200:-, 2 snapsar @ 40:- samt 1 konjak @ 60:-.
Optimalt får man då ut en lista med vad var och en ska betala samt totalsumman.
Har sneglat lite på Google Forms men får ute riktigt till det med om man vill ha flera av något, dvs man fyller i antal istället för att det är en kryssruta. Dessutom får jag inte till att den räknar ut det.

Jag tror att Google Forms ändå kan fungera bra, bara du ställer frågorna på rätt sätt. Typ en fråga för varje sak (mat, snapsar mm.) och sedan väljer en lista med hur många. Forms kommer inte räkna ut det åt dig automatiskt men du kan ju bara lägga in en formel i svarsarket så räknas det ut automatiskt.

1
Bevaka tråden