Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga ringar - flest rörelsedagar i följd - kryptiskt meddelande

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2017-09-27 09:11

Hej,

Jag har gjort det till en grej att stänga mina aktivitetsringar på min Apple Watch. Inget unikt i det. Har den första generationen.

Nu idag när jag skulle kolla hur många dagar i följd jag nått ser jag följande meddelande:
"Du har fått den här utmärkelsen för flest dagliga rörelsemål i följd. 127 dagar fram till 2017-09-19. Just nu är du uppe i 98 dagar."

Kan någon hjälpa mig dechiffrera detta meddelande? Jag gissar att jag tidigare uppnått 127 dagar i följd, missat en dag och nu är uppe i 98 på min senaste streak. Senaste dagen som inte har en fylld rörelsering är den 20 juni vilket är 99 dagar sedan, och dagens ring är ju ännu inte fylld så det stämmer ju.

Men vad gör då datumet 2017-09-19 där?

Jag skulle misstänka en bugg. Det finns några i hanteringen av träningar och texterna som kommer upp

Jag skulle gå till kalendern och se efter hur ringarna ser ut vid det där datumet som nämns. Det kanske ger någon ledtråd

Senast redigerat 2017-09-27 11:39
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2017-09-29 08:42

Ju mer jag klurar på detta desto mindre klok blir jag på det. Varje gång jag stänger ringarna nu så säger den att jag har slagit ett nytt rekord, och det stämmer ju inte om jag är uppe i 100 nu men tidigare nått 127..

Dagar som jag inte har fyllt den röda ringen:
19 januari
15 mars
17 maj
20 juni (pga ny telefon)

Det är inte 127 dagar mellan några av dessa dagar . Räknar man bakåt 127 dagar från 170919 enligt vad som står i utmärkelsen så hamnar man på 15 maj, inte 17:e. Räknar man bakåt från nuvarande streak så hamnar man på 20 juni vilket stämmer.

Måste vara en bugg, precis som du säger BlackSmp.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2017-11-01 17:50

Spårat ur totalt

Nu har det spårat ur totalt.

Oktoberutmaningen var för mig att förbruka mer än 19668 kalorier Passerade den gränsen och klarade det med två timmar tillgodo, men en timme senare försvann medaljen helt och har inte dykt upp igen. Missade tyvärr att screenshotta där det stod att jag hade förbrukat mer än vad som krävdes.

Novemberutmaningen är att ha minst 61 minuter träning i snitt. Idag ligger jag tydligen på 1622 minuter per dag. 1622 minuter you say? Jaha, 27 timmar träning i snitt per dygn.

1
Bevaka tråden