Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa din tidskapsel i Spotify

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spotify lanserar funktionen Din Tidskapsel som automatiskt genererar en personlig spellista med minst 30 nostalgiska låtar från din tonår.

Läs hela artikeln här

Toppen. Red Hot Chili Peppers, Akon, Coldplay, The Offspring, Shinedown samt Volbeat och en massa annat.. Bra band helt enkelt som kom upp där. Lyssnar på samma grejer sedan flera år. Bra att veta att Spotify inte bara rekommenderar en att lyssna på popskiten som produceras var och varannan dag.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-29 12:07

Intressant, den prickar en hel del rätt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-29 12:57

Hur hittar man Tidskapseln genom att gå runt i Spotify?
Jag kan endast hitta den genom att klicka på länken eller genom att söka efter namnet i programmet.

Spotify är ett till synes enkelt program på ytan, men det döljer sig en hel del under skalet. Relativt svårnavigerat på grund av det förenklade gränssnittet.

Ursprungligen av iSweden:

Hur hittar man Tidskapseln genom att gå runt i Spotify?
Jag kan endast hitta den genom att klicka på länken eller genom att söka efter namnet i programmet.

Spotify är ett till synes enkelt program på ytan, men det döljer sig en hel del under skalet. Relativt svårnavigerat på grund av det förenklade gränssnittet.

Jag letade själv men hittade det inte någonstans varken i mobil-version eller i datorn. Förhoppningsvis är det något som dyker upp inom kort. Tips är att spara spellistan när du fått upp den via länken. Då är den lätt att hitta igen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-29 13:51
Ursprungligen av iSweden:

Hur hittar man Tidskapseln genom att gå runt i Spotify?
Jag kan endast hitta den genom att klicka på länken eller genom att söka efter namnet i programmet.

Spotify är ett till synes enkelt program på ytan, men det döljer sig en hel del under skalet. Relativt svårnavigerat på grund av det förenklade gränssnittet.

Ursprungligen av amandareventlid:

Jag letade själv men hittade det inte någonstans varken i mobil-version eller i datorn. Förhoppningsvis är det något som dyker upp inom kort. Tips är att spara spellistan när du fått upp den via länken. Då är den lätt att hitta igen.

Sök på time capsule.
När jag klickade länken fick jag Amandas playlist.

Ursprungligen av Json_81:

Sök på time capsule.
När jag klickade länken fick jag Amandas playlist.

Haha attans! Eller kul att jag kan dela med mig av min lista men tanken var att man skulle hitta sin egen där. jag fixar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-29 14:50
Ursprungligen av Json_81:

Sök på time capsule.
När jag klickade länken fick jag Amandas playlist.

Haha, det förklarade saken. Spotify skapade en helt annan lista när jag sökte på "tidskapsel".

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-29 15:32
Ursprungligen av amandareventlid:

Haha attans! Eller kul att jag kan dela med mig av min lista men tanken var att man skulle hitta sin egen där. jag fixar!

Ursprungligen av iSweden:

Haha, det förklarade saken. Spotify skapade en helt annan lista när jag sökte på "tidskapsel".

Ja, jag fattade inte det heller först, var på väg att skriva vilken usel funktion om den bara plockar lite låtar och gör samma för alla i samma ålder. Men har en känsla av att jag är lite äldre än Amanda även om låtarna inte var helt fel i tiden så provade att söka istället

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-09-29 20:43

Haha det måste nog vara en av dom sämsta spellistorna genom tiderna. Nog för att jag hade en liten sväng med metall/hårdrock under en kort tid på gymasiet för över 10 år sen men lite omotiverat att 95% av listan ska bestå av sån musik... resterande 5% är Mister Cool, Spice Girls, Venga Boys.... Undrar om Spotify vet något om mina tonårsår som jag själv har förträngt?

MIn lista var ganska spot on (no pun intended) 2 av 65 låtar var tveksamma. Däremot verkar mina tonår sträcka sig från 1971 till 1991, intressant !

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-09-30 08:44

Min var ju grymt passande! Riktigt bra lista! ?

Prickade ju jävligt bra om jag bara scrollar igenom låtarna. Måste lyssnas på snart!

1
Bevaka tråden