Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 11.0.2 släppt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-10-03 19:06

Installerar på min iPad Pro 1.5 nu.

#nyhetstips

Mer info; https://www.macrumors.com/2017/10/03/apple-re...

Citat:

- Fixes an issue where crackling sounds may occur during calls for a small number of iPhone 8 and 8 Plus devices
- Addresses an issue that could cause some photos to become hidden
- Fixes an issue where attachments in S/MIME encrypted emails would not open

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-10-03 19:37

Relativt snabb installation på Ipad Pro 9,7 & 10,5, iPhone 6S Plus och iPhone 8.

Den kan inte ha varit så stor, glömde kolla, eller hann inte när den laddades ner.

  • Medlem
  • 2017-10-03 20:04
Ursprungligen av keptang:

Den kan inte ha varit så stor, glömde kolla, eller hann inte när den laddades ner.

276 MB, tror jag.

Ursprungligen av Alix:

276 MB, tror jag.

Tar ~10 sekunder att ladda ner då, måste ha råkat blinka.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-10-03 20:52
Ursprungligen av keptang:

Den kan inte ha varit så stor, glömde kolla, eller hann inte när den laddades ner.

Såg ingen storlek på denna uppdatering på någon av enheterna..

  • Medlem
  • 2017-10-03 21:06

Här:

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-10-03 21:44
Ursprungligen av Alix:

Här:

Hehe, klickade väl på Installera väl fort ...

Jag undrar när Apple ska få tummen ur och erbjuda sina användare att ladda hem uppdateringar via mobilnätet också. Känns som att dataförbrukningen idag börjar att bli ett ickeproblem när operatörerna ökar mängden data som användarna får förbruka.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-03 22:29
Ursprungligen av Cancerman:

Jag undrar när Apple ska få tummen ur och erbjuda sina användare att ladda hem uppdateringar via mobilnätet också. Känns som att dataförbrukningen idag börjar att bli ett ickeproblem när operatörerna ökar mängden data som användarna får förbruka.

Med tanke på att de var generösa nog att öka från 100 till 150MB för appar så typ aldrig.
Det är nog enda grejen som får mig att överväga android. Jag har haft obegränsad data sen tja, det började komma data med abbonemangen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-03 23:11
Ursprungligen av Cancerman:

Jag undrar när Apple ska få tummen ur och erbjuda sina användare att ladda hem uppdateringar via mobilnätet också. Känns som att dataförbrukningen idag börjar att bli ett ickeproblem när operatörerna ökar mängden data som användarna får förbruka.

Vi är 10 milj Svenskar som i snitt förbrukar ~4Gb per månad. Jänkarna är 320 miljoner, snittar på <2Gb per mån, och deras större datapaket (6-10Gb/mån) ligger på minst det dubbla i pris jämför med vad vi får här i Sverige.
Apple anpassar sig efter sin stora marknad i USA, och där är data minst dubbelt så dyrt. De vill inte att användare ska bränna igenom sina dataplaner i onödan. Har läst om abb där 1 kB över kostar 15$.

Ursprungligen av reboot81:

Vi är 10 milj Svenskar som i snitt förbrukar ~4Gb per månad. Jänkarna är 320 miljoner, snittar på <2Gb per mån, och deras större datapaket (6-10Gb/mån) ligger på minst det dubbla i pris jämför med vad vi får här i Sverige.
Apple anpassar sig efter sin stora marknad i USA, och där är data minst dubbelt så dyrt. De vill inte att användare ska bränna igenom sina dataplaner i onödan. Har läst om abb där 1 kB över kostar 15$.

Ge oss användare möjlighet att avgöra själv ?☝️

1
Bevaka tråden