Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvirrande och rörigt forum

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-01 12:49

Något jag noterat på senare tid är att 99(mac) blivit ett otroligt förvirrande forum. Flera forum-trådar slås ihop till en mega-tråd. Jag kan diskutera något i tråden RÖD som plötsligt blir tråden FÄRG för man tyckte tråden GUL och RÖD hängde ihop. Det är även otroligt svårt att hitta tillbaka till en given tråd när något "nytt" händer inom ämnet (ännu mer så pga ovan förvirring).

Man kan heller inte hitta en vettig överblick av exempelvis tester ni gjort eller diskussioner kopplade till dessa tester. Sökningen kan också ge helt bizzara top-resultat. "SENASTE HÄNDELSERNA" under min sida visar typ vad som skett senaste tiden kopplat till mig, men jag kan så vitt jag kan se inte bara få en överblick över "TRÅDAR JAG DELATAR I".

Från förstasidan finns inget knapp för "NYTT PÅ FORUMET", "SENASTE INLÄGGEN" eller "MINA TRÅDAR". Missar man en tråd man deltar i under sin användar-knapp är man typ rökt.

Det kanske bara är jag eller är målet att 99 ska vara likt Facebook - omöjligt att "hitta" gamla trådar och leva för stunden?

Och för tusan, se över färgerna och lite form på siten. Det ser ut som dagisbarn designat sidan. Sedan förstår jag även ni övergivit Mac men saker för en Mac-användare än backlänges. "Skapa Tråd" och "Förhandsgranska"-knapparna borde vara höger-ställda.

Hej!

Först och främst får jag börja med att tacka för att du tagit dig tid att skicka feedback. Det är värdefullt för oss i vår strävan att bli bättre. Du får en del frågor tillbaka här, för jag är inte säker på att jag förstår vad du menar i en del fall.

Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du menar med att slå ihop trådar till megatrådar, men jag kan berätta hur vi tänker från redaktionens håll när vi ibland kopplar flera artiklar till samma tråd. Vi tänker att exempelvis diskussionerna kring Apples september-event kan samlas i en tråd och den tenderar helt klart att bli en megatråd. I normalfallet får varje artikel en egen tråd, men om någon i forumet varit snabb med att skapa en tråd om samma ämne använder vi den befintliga istället för att skapa en ny tråd. Det här är helt klart något som kräver fingertoppskänsla och vi lyckas mer eller mindre bra med det. Vi tar med oss din feedback framåt.

Tester hittar du samlade i menyn längst upp (Nyheter > Tester > Guider > Poddradio > Arkiv), men det låter som att du vill ha någon annan vy än listan du får där?

Angående senaste händelser så finns funktionen "Mina trådar" som jag tycker det låter som att du efterfrågar under Profil > Forum > Citat/Mina trådar/Bevakningar.

https://www.99.se/profil/forum/mina-tradar

Om det är funktionen du saknar kanske vi kan se över hur vi kan lyfta fram den bättre.

När det gäller nytt i forumet använder jag själv Forum-menyn längst upp och väljer Nya inlägg, men du efterfrågar en knapp någonstans på framsidan? Samma sak där, är det ungefär vad du efterfrågar kan vi så klart se över om vi kan lyfta fram den tydligare.

Slutligen: Tråkigt att höra att du tycker vår design är hemsk, det gör inte vi som du kanske förstår. Just nu finns inga planer på att ändra något större, men den nuvarande designen är förstås inte permanent för all framtid.

1
Bevaka tråden