Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99 testar Iphone X: Designen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples senaste flaggskepp har hittat till redaktionen och vi börjar vår testserie med att kolla in designen och hur storleken på skärmen är jämfört med Iphone 8 och Iphone 8 Plus.

Läs hela artikeln här

Tack för en välskriven recension! Väntar med spänning på nästa del.

Jag älskar hur kameran sticker ut på iPhone X.
De har verkligen inte försökt gömma det utan snarare förstärkt. Och dessutom är det större nu. Jag tycker det är riktigt ballt faktiskt; och snyggt

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-10 23:24

Tycker priset är lite för högt och att flärpen verkligen är en skitful och enormt töntig/klumpig designlösning, men älskar å andra sidan verkligen OLED-skärmar. Hoppas att det nästa år kommer till ”normala” iPhones.

Ursprungligen av omartint:

Tycker priset är lite för högt och att flärpen verkligen är en skitful och enormt töntig/klumpig designlösning, men älskar å andra sidan verkligen OLED-skärmar. Hoppas att det nästa år kommer till ”normala” iPhones.

Men fast att flärpen är en kompromiss så har de lyckats göra den till en stilikon. På siluetten så ser man direkt vilken telefon det är. Sen vid vanligt användande så är flärpen inget man tänker på.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-11 10:01
Ursprungligen av Sledde:

Men fast att flärpen är en kompromiss så har de lyckats göra den till en stilikon. På siluetten så ser man direkt vilken telefon det är. Sen vid vanligt användande så är flärpen inget man tänker på.

Stilikon tycker jag verkligen inte att det är (till skillnad från iPhone 4/5 som jag verkligen tycker är det), men jag ger dig att utformningen är "speciell", och att man känner igen den. Dock inte på ett positivt sätt (för mig ivf.).

Men vill man främst vara ute efter att bli igenkänd så kan man ju absolut bli det för annat än att vara snyggt/bra.

Fult och klumpig lösning tycker jag dock personligen (är inte främst ute efter att man skall lägga märke till mina Appleprylar, utan jag vill själv gilla dem när jag använder de).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-11-11 11:16

Vilken lösning vill du se, hur ska man kunna bygga in kameran och sensorerna, och ändå få en så stor display som möjligt?

  • Medlem
  • 2017-11-11 15:03
Ursprungligen av kenjon:

Vilken lösning vill du se, hur ska man kunna bygga in kameran och sensorerna, och ändå få en så stor display som möjligt?

Någon tillverkare kommer nog på något om 5 år eller så men undertiden är det antingen "lugg" eller bezels som gäller ?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-11 22:19
Ursprungligen av kenjon:

Vilken lösning vill du se, hur ska man kunna bygga in kameran och sensorerna, och ändå få en så stor display som möjligt?

Jag tar faktiskt hellre en några mm kortare display (om jag får chansen att välja själv).

1
Bevaka tråden