Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flygande bilar kan bli verklighet 2019

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Volvos ägare Geely har köpt upp ett företag som utvecklar flygande bilar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-11-15 10:32

Hade ju vart något så man kunde slippa dessa jäkla köer.

Men kollar man hemsidan ser det ju ut som små flygplan snarare än bilar.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-15 12:41

Frågan är hur kul ”klimat” man kommer bo i när luftrummet är fyllt av flygfarkoster? Förstår ni hur det kommer se ut i en storstad?
Utöver det så kommer det ju givetvis krävas autonoma farkoster då det annars konstant skulle ske krockar.

Jag är ytterst tveksam till att det i stor skala skulle bli tillåtet att flyga runt med en personfarkost?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-15 15:46
Ursprungligen av Basss:

Frågan är hur kul ”klimat” man kommer bo i när luftrummet är fyllt av flygfarkoster? Förstår ni hur det kommer se ut i en storstad?
Utöver det så kommer det ju givetvis krävas autonoma farkoster då det annars konstant skulle ske krockar.

Jag är ytterst tveksam till att det i stor skala skulle bli tillåtet att flyga runt med en personfarkost?

Med tanke på hur mycket uppståndelse och kontrovers det varit runt drönare och hur lång tid det tar för självkörande bilar att komma igång är jag också väldigt skeptisk till att detta ska få fart det här årtiondet, men de får gärna bevisa mig fel.

Ursprungligen av Basss:

Frågan är hur kul ”klimat” man kommer bo i när luftrummet är fyllt av flygfarkoster? Förstår ni hur det kommer se ut i en storstad?
Utöver det så kommer det ju givetvis krävas autonoma farkoster då det annars konstant skulle ske krockar.

Jag är ytterst tveksam till att det i stor skala skulle bli tillåtet att flyga runt med en personfarkost?

tänk dig en storstad där du kan nyttja ytorna för biltrafik till något annat och där bilarna i stället är i "gator" uppe i luften. De blir inte korsningar överallt eftersom man slipper problemet med att man måste köra runt husen. Och man kan vara på olika höjd. Man slipper många fula och dyra broar. Man slipper byta till vinterdäck.

Ursprungligen av Jonatatatan:

tänk dig en storstad där du kan nyttja ytorna för biltrafik till något annat och där bilarna i stället är i "gator" uppe i luften. De blir inte korsningar överallt eftersom man slipper problemet med att man måste köra runt husen. Och man kan vara på olika höjd. Man slipper många fula och dyra broar. Man slipper byta till vinterdäck.

Typ Coruscant alltså?

Men vi vill ha flygande bilar Jetson-style!

Ursprungligen av johan_tanying:

Typ Coruscant alltså?
Men vi vill ha flygande bilar Jetson-style!

om det kommer flygande bilar lär de inte styras av föraren när de är i luften. Så det bör inte bli "köer" skulle inte "filerna" räcka till blir det ju otroligt billigt att bygga ut med fler filer lite ändringar i mjukvaran så har man en extra fil 20 meter ovanför den existerande. Men det är nog väldigt långt i framtiden som någon tidigare nämnt.

Dryg typo =/ 3019 kanske

1
Bevaka tråden