Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Nya Airpods kommer nästa år

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple-kännaren och analytikern Ming-Chi Kuo på KGI spår nu att Apple kommer släppa ett par uppdaterade Airpods under andra halva av 2018.

Läs hela artikeln här

Det ska bli mycket spännande att se hur dem kan göras ännu bättre

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Det ska bli mycket spännande att se hur dem kan göras ännu bättre

jag håller med! Det skulle vara roligt om de förbättrade ljudet och gjorde Airpods lite mer ljudisolerande, så inte jag hör alla andra och de hör precis vad jag lyssnar på, hehe.

Bättre batteritid. De är allt jag behöver

Ursprungligen av amandareventlid:

jag håller med! Det skulle vara roligt om de förbättrade ljudet och gjorde Airpods lite mer ljudisolerande, så inte jag hör alla andra och de hör precis vad jag lyssnar på, hehe.

Eller varför inte att det är dynamiskt. Ljud från omvärlden dämpas endast när man har ljud ut från dem

AirPods med Bose-kuddar

Om Apple fixar "öronkuddar" liknande dem i Bose Soundsport Wireless / Free, som ljudisolerar precis tillräckligt mycket för att hörlurarna ska gå att använda med buller omkring, men utan att man behöva trycka in dem som öronproppar, så kan jag dö lycklig!

Soundsport Free skulle kunnat vara användbara om de hade haft samtalsljud i stereo, inte haft en fördröjning på flera sekunder när man tittar på video, samt ett W1-chip så att de inte vägrar att koppla upp sig utan diverse omstarter av lurar/telefon.

Ursprungligen av Maccer:

Om Apple fixar "öronkuddar" liknande dem i Bose Soundsport Wireless / Free, som ljudisolerar precis tillräckligt mycket för att hörlurarna ska gå att använda med buller omkring, men utan att man behöva trycka in dem som öronproppar, så kan jag dö lycklig!

Soundsport Free skulle kunnat vara användbara om de hade haft samtalsljud i stereo, inte haft en fördröjning på flera sekunder när man tittar på video, samt ett W1-chip så att de inte vägrar att koppla upp sig utan diverse omstarter av lurar/telefon.

Det hade varit något det!! *drömmer sig bort*

Ursprungligen av amandareventlid:

jag håller med! Det skulle vara roligt om de förbättrade ljudet och gjorde Airpods lite mer ljudisolerande, så inte jag hör alla andra och de hör precis vad jag lyssnar på, hehe.

Hmm jag gillar att ljud utifrån läcker in så man hör omgivningen i vissa situationer.
Vill jag annat så använder jag mina beats solo 3 och då hör jag inte ett smack utifrån. Bilar kan tuta och jag hör nada )

Har haft mina snart ett år nu. Beställde dem fösta dagen. Överlag är jag mycket nöjd. Oerhört skönt att slippa sladden, både vid användandet och när de ligger i jackfickan. För mig är batteritiden tillräcklig. På önskelistan står bättre isolering mot inträngande ljud utifrån. Jag lyssnar mest på poddar. Det är retsamt när väsentliga ord i sammanhanget försvinner av oväsen utifrån. Då krävs det att man backar "bandet", till skillnad mot musik som bara kan löpa på. Om det går att få in aktiv oväsenkontroll i så små lurar byter jag direkt när det kommer nya.

Det är mycket bra att de har funktionen hitta mina AirPods. Jag uppskattar det verkligen. När jag kom hem på kvällen med mina nya lurar packade jag upp dem, provade dem lite stoppade ner dem i etuiet och gick och la mig. Nästa dag var det borta. Detta var innan jag registrerat dem i Hitta mina AirPods i telefonen. Jag var väldigt irriterad på mig själv då att jag inte gjort det samma kväll när jag fick dem. Letade överallt, mycket länge. Tillslut när jag letat på ställen där jag aldrig skulle lägga dem fann jag dem. Längst in mot väggen under en låg skänk. Jag har katter, punkt. Efter jag registrerat dem har de inte försvunnit mer. En mycket bra funktion.

Senast redigerat 2017-12-20 17:29

Ok. Jag behöver nya Airpods.
Tänkte skicka med en bild på mina ”gamla” men det gick inte.

PS. Hund säljes billigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-21 01:12

På många sätt en perfekt produkt. I alla fall för mig. Om de ska uppdateras kan jag se följande:
1. Bättre ljud. Inte för att det behövs, men varför inte. Vem vill inte ha ljud motsvarande 3000 för 1800..?
2. Hög signal, tuta, när man tappat bort dem i soffan.
3. Trådlös laddning. Om nu mobilerna har det bör även dessa få det.
4. Till sist, en möjlighet att trycka på en knapp så att de skjuts upp en bit. Då blir de enklare att hantera med en hand.

Till sist, kom det några uppdateringar vad gäller styrning via att knacka på dem?

Ursprungligen av Tjosansa:

Ok. Jag behöver nya Airpods.
Tänkte skicka med en bild på mina ”gamla” men det gick inte.

PS. Hund säljes billigt!

Jag gillar hundar! (Men vill iof också ha ett par så jag kanske också måste sälja min icke-existerande hund. )

Ursprungligen av barbapappa_86:

Eller varför inte att det är dynamiskt. Ljud från omvärlden dämpas endast när man har ljud ut från dem

Ursprungligen av Tjosansa:

Hmm jag gillar att ljud utifrån läcker in så man hör omgivningen i vissa situationer.
Vill jag annat så använder jag mina beats solo 3 och då hör jag inte ett smack utifrån. Bilar kan tuta och jag hör nada )

Lösningen kanske är det dynamiska ljudet! Jag håller med om jag bitvis uppskattar att ljudet sipprar in för annars känner jag med så avskärmad, men jag vill inte att min musik eller mina poddar ska bli lidande av skrikande barn och allmänt störande ljud.

Ursprungligen av Tjosansa:

Ok. Jag behöver nya Airpods.
Tänkte skicka med en bild på mina ”gamla” men det gick inte.

PS. Hund säljes billigt!

Har hunden typ mumsat i sig dem?

Ursprungligen av Ida Blix:

Har hunden typ mumsat i sig dem?

Ja rejält! Bara småsmulor av hörlurarna och lådan är söndertuggad.

Verkligen intressant hur otroligt små alla delar är inne i hörlurarna.. Att de lyckats få ihop allt det där smått.. Ingenjörskonst.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-06 08:49

Vattentäta vore trevligt, är lite nervös när jag joggar i regn. Bättre ljud och mindre "buggande" (händer att ena luren inte kopplar eller har laddat).

Batteriet räcker gott och väl åt mig.

Jag har också haft mina sen dag 1 när dom kom. Överlag mycket nöjd. Ibland är det sjukt irriterande att switcha mellan devicer. Igår hade jag dom inkopplade med en padda. Skulle snabbt byta till en iPhone. Det gick bara inte. Det stod bara och snurra och hände ingenting. Där måste dom kunna göra nåt tycker jag.

Mindre halt fodral, tappat mina för många gånger.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-08-06 11:46

Bättre/annan utformning

Jag saknar en annan utformning, design på själva lurarna för att passa bättre i örat. Apples lurar har under åren aldrig tilltalat mig då de inte passar mina öron, de sitter väldigt sällan kvar vilket jag tycker är väldigt synd då jag annars tycker det är bra och prisvärda lurar.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple-kännaren och analytikern Ming-Chi Kuo på KGI spår nu att Apple kommer släppa ett par uppdaterade Airpods under andra halva av 2018.

Läs hela artikeln här

Att de sitter kvar i öronen och att de inte är så förbannat fula.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2018-08-06 13:53

Mina önskemål

Älskar verkligen mina AirPods men bra kan bli mycket bättre..

1: ny form! Mina öron är inte gjorde för AirPods form och jag skulle vilja ha en variant med typ gummipluppar som klämmer sig fast bättre. Kan inte jogga med mina AirPods i dagsläget för då faller dom ur..

2: kunna ha dom uppkopplade mot två enheter samtidigt. Nu när man inte får prata i telefon under bilkörning saknar jag verkligen detta. Då jag har en privat telefon och en jobbtelefon så ringer alltid någon på ”fel” telefon då jag sitter i bilen. Att kunna ta emot samtal på AirPods från två enheter samtidigt vore underbart. Har ett annat headset där det är möjligt men vill helst bara ha med AirPods och lämna allt annat hemma..

3: ser mycket på film och sport på min iPad med AirPods som ljudkälla. Plockar man ur en pod ur örat pausas filmen automatiskt vilket kan kännas praktiskt när man har barn och fru som ofta påkallar uppmärksamhet. Filmen startar som bekant direkt man stoppar in podden igen. MEN! När jag ser på Livesport vill jag att streamen INTE pausas när jag plockar ur en pod. Då missar jag hellre några sekunders snack och ligger i synd med sändningen istället för att se hockeymatchen med 5 minuters fördröjning och sms och notiser hinner avslöja mål i matchen innan jag hunnit se dom. En inställning där man kan välja om klippen ska pausas eller inte vore trevligt..

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-08-06 14:03

1. Bättre passform. Mina trilla ut så fort jag pratat ett tag eller tuggar tuggummi.

2. Trådlös laddning.

3. Annat material som inte är så jäkla halt. Tappar mina konstant!

4. Stabilare sätt att byta mellan enheter (Mac till iPhone till iPad). Det är inte alltid att de kopplar upp sig till min Mac Pro när jag väljer dem i BT listan. Ibland får jag göra det 2-3 gånger för att de ska koppla in sig. Och ibland kopplar de bort sig utan anledning.

  • Medlem
  • Södermalm
  • 2018-08-06 14:09

- Greppvänligare fodral.
- Utvändig diod som talar om laddstatus, grön, gul, röd.
- Svarta, blanksvarta.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2018-08-06 14:19

Många frågar efter greppvänligare fodral. Kan tips om denna från wish som jag köpte för ca 30:-. Är riktigt nöjd om man kan tänka sig en 3:e partslösning på problemet..

Jag tror du skulle gilla Silicone AirPods Charging Case Airpods Protective Sleeve ShockProof Case For Wireless Bluetooth Earphones. Lägg till den i din önskelista!

https://www.wish.com/product/silicone-airpods...

Rör fan inte utformningen. De sitter som gjutna i öronen (mina, då så klart, men har inte så många andras öron att jämföra med).
Ljudet spelar inte heller så mycket roll. Jag lyssnar på ljudbok till 70-80% av tiden, resten radio, spotify/apple music och sist samtal. Har dom när jag springer och promenerar, så det kan vara skönt att höra lite sido-ljud.

Nu till det jag vill skall bli bättre och mina bekymmer finns listade i en tråd här på forumet.

1. Laddar dåligt. Eller, inte alls ibland, trots originalsladd, strömadapter och rätt in i väggen. Alltså inte "fulkabel" eller via USB-kontakt. Så väldigt ofta när jag tar ur dem ur laddaren, så är höger airpod inte laddad. Grymt irriterande. Så vet jag vet, alltid höger och jag har testat att rengöra med torr tops. Så laddningen, över lag, kontaktinterfacet mellan lur och fodral och grymt gärna, laddningsindikator på fodralet.

2. Tycker att jag titt som tätt, måste "connecta om" lurar och telefon. Rätt ofta så dyker de inte upp på hemskärmen, när jag öppnar locket på fodralet. Så om bättre connections mellan telefon och podsen går att fixa, så gärna det också.

Egentligen inga större krav, tycker jag. Bara att Airpods 2 funkar.

-Vattentäta (både hörlurarna och laddningsboxen).
-Trådlös laddning.

Btw, hur långt borta är induktionsladdning utan box? Det vore sjukt smidigt.

Volymkontroll - dra på airpoden för att ändra volym

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-07 13:45
Ursprungligen av pjnorman:

Rör fan inte utformningen. De sitter som gjutna i öronen (mina, då så klart, men har inte så många andras öron att jämföra med).

Instämmer, första in-ear lurarna jag haft som inte ena pluppen ramlar ur då och då.

Till alla er som inte har öron som fungerar optimalt med AirPods; EarBuddyz 2.0. Bästa dryga hundringen jag nånsin spenderat. Dom sitter som klistrade, dom ger tajtare bas och bättre ljud (eftersom dom sitter som klistrade) och alla sensorer fungerar med dom på. Dock inte laddning. Finns bland annat på eBay.

http://www.earbuddyz.com

Bevaka tråden