Tänkte tipsa lite om hur jag gick tillväga med iTunes för att få en spellista från ett URL av "Smooth Jazz". ( streamas via iTunes ). Jag ville få musiken att spela direkt när jag bootade. Försökte först exportera från iTunes men hade då bara ".txt" samt ".xml" att välja på. Jag klistrade då in den äckligt långa länken som startup för Omniweb:

http://pri.kts-af.net/redir/index.pls?esid=b26f8849bac3f2335391b227f18a275f&url_no=1&client_id=7&uid=68efed4d03ec7e45fd3978262c107180&clicksrc=xml

När jag sedan startade om Omniweb med länken som startsida så laddade den ned en fil som kom att heta "shoutcast-playlist.pls" - Den har jag nu i mappen "StartupItems" samt fsk har jag valt att den ska öppnas via mina val i System Preferences / Loggin.

Nu så startar iTunes och "Smooth Jazz" varje gång jag bootar datorn... lite kul är att man kan spela den 4k stora filen direkt i Finderfönstret då man har valt "spalter", behöver alltså inte öppna iTunes.

Själva startsidan i Omniweb är nu återställd till 99mac. Kanske finns en enklare lösning på detta men detta funkade bra för mig...

Olle