Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ställa in face id så man kommer direkt till hemskärm?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, går det att göra och i sådana fall hur. Som min iPhone X nu beter sig låser den bara upp hänglåset på låsskärmen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-01-13 10:38

Går ej.

Så det ska fungera.

Menar du att den låser upp hänglåset, men man står kvar på låsskärmen? Det kan ju inte vara meningen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-01-13 15:53

Skärmen låses upp med FaceID och sedan måste du swipa upp för att komma till hemskärmen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Menar du att den låser upp hänglåset, men man står kvar på låsskärmen? Det kan ju inte vara meningen.

Det är meningen. Så dumt är det.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Menar du att den låser upp hänglåset, men man står kvar på låsskärmen? Det kan ju inte vara meningen.

Ursprungligen av keptang:

Det är meningen. Så dumt är det.

Nu har inte jag en iPhone 10, men om den skulle låsas upp och ta mig direkt till hemskärmen så tror jag att jag skulle tycka att det var irriterande när jag exempelvis tar fram telefonen för att kolla klockan. En inställning för det hade såklart inte varit dumt dock.

  • Medlem
  • 2018-01-13 16:25
Ursprungligen av keptang:

Det är meningen. Så dumt är det.

Håller med dig om det ?

  • Medlem
  • 2018-01-13 16:28
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu har inte jag en iPhone 10, men om den skulle låsas upp och ta mig direkt till hemskärmen så tror jag att jag skulle tycka att det var irriterande när jag exempelvis tar fram telefonen för att kolla klockan. En inställning för det hade såklart inte varit dumt dock.

Samsung har ju precis på det sättet med både ansiktupplåsning och iris. Direkt till hemskärmen. Men då har de always On display som visar klockan eller om man inte har den aktiverat så har de flesta nog en stor widget / väder klocka på hemskärmen. Apple skulle infört always On display med X

Ursprungligen av barbapappa_86:

En inställning för det hade såklart inte varit dumt dock.

Precis, men någon sådan finns inte.

Ursprungligen av keptang:

Det är meningen. Så dumt är det.

Det är inte dumt. Det är vettigt!

  • Medlem
  • 2018-01-13 16:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte dumt. Det är vettigt!

Varför vettigt?

Ursprungligen av mattiL:

Skärmen låses upp med FaceID och sedan måste du swipa upp för att komma till hemskärmen.

Ok, då förstår jag. Men då är det väl egentligen bara en vanesak. I-landsproblem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-13 21:22
Ursprungligen av PaO:

Varför vettigt?

Därför att man kanske inte vill till hemskärmen alla gånger. T ex kolla klockan, se Notiser etc.

  • Medlem
  • 2018-01-13 22:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte dumt. Det är vettigt!

Tycker inte heller det är ett problem. Låsskärmen skulle förlora sin betydelse om man loggades in direkt. Ofta, speciellt på jobbet, är jag bara intresserad att snabbt kolla av mina notifieringar. En snabb knackning på skärmen och så kan jag läsa dom och stoppa undan telefonen.

Gillar också att ingen annan kan läsa mina notifieringar förrän den identifierat mig.

Sen skall man komma ihåg att om man vill in i telefonen kan man ju swipe direkt när man tar tag i den. Behöver ju inte vänta på att hänglåset skall öppnas som vissa verkar tro.

Med det sagt så skulle jag verkligen inte ha något emot att man som användare fick välja om man skall låsa upp telefonen direkt eller stanna på låsskärmen.

  • Medlem
  • 2018-01-14 07:36
Ursprungligen av kenjon:

Därför att man kanske inte vill till hemskärmen alla gånger. T ex kolla klockan, se Notiser etc.

Okej
Kan man agera på Notiser som visas på låsskärmen?

Ursprungligen av PaO:

Okej
Kan man agera på Notiser som visas på låsskärmen?

Japp

  • Medlem
  • 2018-01-14 11:51
Ursprungligen av jimel:

Japp

Okej då förstår jag mer upplägget ?
Får se om Apple inför always On display 2018 och hur det påverkar det hela

Ursprungligen av PaO:

Okej då förstår jag mer upplägget ?
Får se om Apple inför always On display 2018 och hur det påverkar det hela

Vad är poängen med always on? Jag hade det under min svacka på min S7 edge, och tyckte inte det bidrog med något. Kanske missade jag något smart, men när jag ska kolla klockan har jag nästan tryckt på sidoknappen långt innan telefonen är uppe ur fickan!

  • Medlem
  • 2018-01-14 14:33
Ursprungligen av _empty:

Vad är poängen med always on? Jag hade det under min svacka på min S7 edge, och tyckte inte det bidrog med något. Kanske missade jag något smart, men när jag ska kolla klockan har jag nästan tryckt på sidoknappen långt innan telefonen är uppe ur fickan!

Som nattklocka är det suveränt sedan är det väl tycke och smak om man har nytta av det dagtid
Har satt min på 20:00 till 08:00 då jag dagtid har min Smart watch

1
Bevaka tråden