Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Razer återupplivar hybriddatorn med Project Linda

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under CES 2018 visade Razer att företagets första telefon ska ligga till grund för hybriddatorn Project Linda.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-15 13:53

Tänk om Apple kunde göra samma sak

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-15 14:07
Ursprungligen av Json_81:

Tänk om Apple kunde göra samma sak

Ja men då hade det sannolikt inte handlat om att placera en Iphone i ett Macbook-skal, då hade nog herr Jobs återvänt från graven för att ge Cook en örfil. Om vi får se IOS i en bärbar dator i någon form känns det mer sannolikt att Apple väljer att köra Mac OS på de egna ARM-kretsarna, eller börja använda IOS i de enklare Macbook-modellerna. Ska bli intressant att se vad som kan skönjas under årets WWDC, tror inte vi får se något om en eventuell sådan strategi då men utvecklingen av IOS 12 kan kanske ge fingervisningar.

Jag ser hellre att Apple tar fram en iPhone/iPad docka med HDMI uttag och 2 st USB uttag (Visserligen kan tangentbord och mus köras trådlöst via bluetooth). Då kan man ansluta skärm och tangentbord och mus till dockan. Operativsystemet (iOS) måste förstås anpassas för detta hybridmiljö. I framtiden kan dockan ha ett Thunderbolt port - men det förutsätter att iPhone/iPad också själv får en sådan port. En sådan lösning är ingen ersättare till dator utan en slags komplement till telefonen.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-15 15:10
Ursprungligen av The Real Viking:

Jag ser hellre att Apple tar fram en iPhone/iPad docka med HDMI uttag och 2 st USB uttag (Visserligen kan tangentbord och mus köras trådlöst via bluetooth). Då kan man ansluta skärm och tangentbord och mus till dockan. Operativsystemet (iOS) måste förstås anpassas för detta hybridmiljö. I framtiden kan dockan ha ett Thunderbolt port - men det förutsätter att iPhone/iPad också själv får en sådan port. En sådan lösning är ingen ersättare till dator utan en slags komplement till telefonen.

Jag håller med, skulle också uppskatta ett sådant komplement eftersom jag inte alls är förtjust i att skriva på virtuella tangentbord, men det känns som en ganska otypisk produkt för Apple att släppa. Så det känns osannolikt, även om det skulle vara trevligt.

På tal om diskussioner om hybridenheter så behandlas det även i denna nyhet:
https://www.99.se/artikel/11205-macbook-air-fyller-10-ar

Spontant tror jag inte att Apple skulle blanda processorer från olika instruktionsuppsättningar, då känns det mer sannolikt att de gör det möjligt för utvecklare att dela bibliotek och enkelt anpassa gränssnitten för IOS och Mac OS under utvecklingsfasen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-15 17:38
Ursprungligen av ekloev:

Ja men då hade det sannolikt inte handlat om att placera en Iphone i ett Macbook-skal, då hade nog herr Jobs återvänt från graven för att ge Cook en örfil. Om vi får se IOS i en bärbar dator i någon form känns det mer sannolikt att Apple väljer att köra Mac OS på de egna ARM-kretsarna, eller börja använda IOS i de enklare Macbook-modellerna. Ska bli intressant att se vad som kan skönjas under årets WWDC, tror inte vi får se något om en eventuell sådan strategi då men utvecklingen av IOS 12 kan kanske ge fingervisningar.

Så är det ju tyvärr.
Jag har ersatt min MBP med en iPad Pro, tror absolut en ARM skulle kunna fungera fint i lilla macbooken med fortsätta förbättringar i iOS för multitasking osv.

1
Bevaka tråden