Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test: Amanda och Andreas testar Docma

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Videotjänsten som fokuserar helt på dokumentärer låter lockande, men i praktiken känns den tyvärr som en halvfärdig idé som släppts för tidigt.

Läs hela artikeln här

Är det möjligt att spela upp dess material via webbläsaren i sin smart-tv?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-15 21:37
Ursprungligen av Laserturken:

Är det möjligt att spela upp dess material via webbläsaren i sin smart-tv?

Det är inte något vi har testat, har faktiskt aldrig använt smart tv-systemet i min Samsung-tv från 2017, men jag testade nu och det fungerade utan problem på min tv. Men det är på en ganska modern smart tv-plattform, om och hur bra det fungerar beror på hur ny tv du har och säkert även på den smart tv-plattform som används i just din tv.

...och norska blir det på tv-n också, ser jag!

Nåja. Kanske bättre än dåligt översatt från svenska till norska? Läraktiga blad, någon? (Speaker i norsk naturfilm pratade om "læraktige blad" och visade just tjocka, gröna blad i bild. Vad skriver då den svenske översättarnissen – "läraktiga blad"! )

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-16 13:37
Ursprungligen av johan_tanying:

...och norska blir det på tv-n också, ser jag!

Nåja. Kanske bättre än dåligt översatt från svenska till norska? Läraktiga blad, någon? (Speaker i norsk naturfilm pratade om "læraktige blad" och visade just tjocka, gröna blad i bild. Vad skriver då den svenske översättarnissen – "läraktiga blad"! )

Haha, ja det verkar som att Docma är helt inställda på att jag ska lära mig norska bättre Ja att jag får norska undertexter är ju inte ett enormt problem, om tjänsten hade ett fantastiskt utbud av dokumentärer och fungerade bra tekniskt hade jag inte stört mig på undertexterna alls, men nu är det bara toppen på en större hög av problem. Jag fick faktiskt alldeles nyss ett mail från Docma där de undrade vilka filmer jag upplevt problemet med, så de verkar åtminstone vara alerta på att ta till sig kritik.

Och läraktiga blad låter ju som en tv-serie i utbildande syfte för barn

Skulle hellre betala 674 kr/år (56 kr/mån) för Axess Play/Live (inkl prenumeration på tidskriften) om det var en playtjänst med dokumentärer jag var ute efter.

Ursprungligen av johan_tanying:

...och norska blir det på tv-n också, ser jag!

Nåja. Kanske bättre än dåligt översatt från svenska till norska? Läraktiga blad, någon? (Speaker i norsk naturfilm pratade om "læraktige blad" och visade just tjocka, gröna blad i bild. Vad skriver då den svenske översättarnissen – "läraktiga blad"! )

Hos mig blev det hela tiden danska istället Men om jag ändrade över till svenska stannade i alla fall de svenska undertexterna hela dokumentären igenom.

Att ichtyosauriaer skulle vara havets glupskaste rovdjur för 240år sedan har jag svårt att tro?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-17 12:35
Ursprungligen av Jonatatatan:

Att ichtyosauriaer skulle vara havets glupskaste rovdjur för 240år sedan har jag svårt att tro?

Jag kanske har missat något, men var får du 240 år från?

Ursprungligen av ekloev:

Jag kanske har missat något, men var får du 240 år från?

Screenshot i artikeln.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-17 12:55
Ursprungligen av Jonatatatan:

Screenshot i artikeln.

Ah den, ja det tvivlar jag också på att det stämmer Får höra av mig till Docma med en rättelse

1
Bevaka tråden