Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chromecast uppges störa Wifi-nätverk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har börjat dyka upp rapporter om att Chromecast-enheter kan störa ut vanliga Wifi-nätverk när de väcks från viloläge.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-01-17 16:47

Jag är drabbad av detta ?
Har trott det berott på inkommande fiber
Då är det att leta firmware

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-17 18:54
Ursprungligen av PaO:

Jag är drabbad av detta ?
Har trott det berott på inkommande fiber
Då är det att leta firmware

Förhoppningsvis är detta ett problem som inte är allt för svårt för Googles del att korrigera med mjukvaruuppdatering för Chromecasten, och fram till dess vet man ju åtminstone var felet kan ligga om de trådlösa nätverken börjar trilskas. Det jag funderar på är vad som gäller alla andra produkter som har inbyggt stöd för att Casta, har inte hundra koll på vad de har för möjlighet till mjukvaruuppdateringar.

  • Medlem
  • 2018-01-18 10:38

Som jag har suttit och svurit och trott att det är min telefon som är värdelös som tappar nätverket så fort jag ska lägga mig och casta någon film på netflix...

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-01-18 12:28

Vad gör egentligen en routeruppdatering för att kringgå att Chromecast ej kan sänka den igen, blockerar Chromecast helt? Innan Google har skickat ut en uppdatering till Chromecast så fortsätter den väl samma sak.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-01-19 16:04

Anderas: Om nätverket var drabbat på det sätt som beskrivs i artikeln så borde väl varken över eller nedervåningen ha fungerande nätverk? Eller var nedervåningen ansluten med tråd?
Om routern överbelastas med MDNS-anrop så spelar klienternas höjd över havet ingen roll?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-19 17:45
Ursprungligen av reboot81:

Anderas: Om nätverket var drabbat på det sätt som beskrivs i artikeln så borde väl varken över eller nedervåningen ha fungerande nätverk? Eller var nedervåningen ansluten med tråd?
Om routern överbelastas med MDNS-anrop så spelar klienternas höjd över havet ingen roll?

Chromecasten i fråga var ansluten till nätverket på övervåningen, och skulle därmed skicka en flodvåg av MDNS-anrop till det nätverket när den vaknat från viloläge. Det är ju så man hittar sin enhet till att börja med, att de är anslutna till samma wifi-nätverk.

Jag har både en Chromecast och en Chromecast Audio i mitt hemnätverk.
Än har de inte lyckats sänka min hembyggda pfsense router

1
Bevaka tråden