Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kryptera Time machine-disken (ca 500gb data) - tar oändligt lång tid.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-01-25 17:45

Hej!

Märker att jag efter att ha dragit igång krypteringen på den drive där jag redan tidigare gjort en kopia, kommer hem frampå kvällen och 3% är krypterat. Är detta normalt. Kör SSD i datorn, men backupen är en mekanisk 5400rpm hårddisk. Hade för mig att det inte tog så här lång tid... =/

Kör på en MBP, 2.3Ghz, mid-12. 16 Gig minne.

mvh!

Senast redigerat 2018-01-25 18:02

Kör du över kabel tycker jag det är segt, över wifi så slutar jag aldrig att förvånas över hur segt TM kan vara.

  • Medlem
  • 2018-01-25 22:23

Gjorde om allt från början så nu funkar det som det ska.

  • Medlem
  • 2018-02-01 20:36

...trodde jag. =(

Märker att det här går kolossalt långsamt trots allt. Ska det behöva ta en hel vecka att göra en krypterad backup? (tror inte ens en vecka räcker!). Sen har Time Machine börjat att köras och då lägga till 1gb ena stunden och kanske 500 gb vid nästa tillfälle - även om jag, såvitt jag vet, inte har lagt till något på datorn.

Datorn kör det nya operativssystemt som jag just nu inte minns namnet på.
Där är innehållet kryperat på en 500 gb SSD.
Jag har en extern 2 TB drive, som jag kör krypterad med, en Seagate. Denna har vanlig Journalförd HFS+
Blir det någon konstighet här, tro? Jag fattar inte. Det här känns ju helt sjukt!

Några aningar?

Den ena usb porten på min 9,1 MBP mid-2012 är inkopplad till ett Steinberg UR22 ljudkort.
Den andra usb porten går till en USB-input på min Dell U2414H skärm.
Från skärmens USB portar är mus, apple tangentbord och en usb-klaviatur inkopplad.

Kan något av detta störa hastigheten på något vis? Tog en screenshot på maskinvaran. Se gärna bild.

Senast redigerat 2018-02-01 20:54
1
Bevaka tråden