Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Runkeeper och Träning stängs av:-(

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Apple Watch 3 sedan några veckor och när jag tränat så har först appen ”träning” stängt av sig själv under löppassen men idag också Runkeeper. Surt. Antar att det är kläderna som rör sig mot urtavlan eller nåt. När jag kör träning kan jag förstås låsa skärmen men vet ni om det finns någon lösning för Runkeeper appen?Är ju otroligt irriterande när msn efter passet ser att appen slagits av av misstag.

  • Medlem
  • 2018-02-17 22:00

Jag brukar använda Runkeeper på både Apple Watch och iPhone och har inte upplevt dem problem du beskriver. Hur menar du att de stänger av sig själv, kraschar apparna så att du får starta dem igen? Eller råkar kläderna trycka mot klockan så att du bara råkar lämna appen?

Upplever inte att de kraschar utan snarare kläderna som råkar trycka och appen stängs av.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-17 23:26
Ursprungligen av jonengs:

När jag kör träning kan jag förstås låsa skärmen

Hur gör man det?
Har hänt mig en gång med.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-02-18 10:46

Alla Apples paneler (Watch, iPhone, iPad etc) använder sig väl av en teknik som förutsätter hudliknande material? Det är väl därför som det finns speciella iphone-vantar med annat material på fingertopparna för att ändå kunna styra. Med det sagt så vill jag avfärda förklaringen med att det är kläder (tyg) som påverkar och stänger av funktionen i klockan.

På 3:an åtminstone så låser jag skärmen i träningsläget genom att trycka på ”vattendroppen”. Är egentligen till för att användas vid simning.

Ja kläder borde ju egentligen inte kunna påverka skärmen. Kanske jag har för hudlika kläder:-)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-18 15:24
Ursprungligen av jonengs:

På 3:an åtminstone så låser jag skärmen i träningsläget genom att trycka på ”vattendroppen”. Är egentligen till för att användas vid simning.

Ja kläder borde ju egentligen inte kunna påverka skärmen. Kanske jag har för hudlika kläder:-)

Smart, ska jag testa.

Angående kläderna, det handlar inte om hud eller hudliknande, det handlar om att leda ström.
Träningskläder är ju i regel syntetmaterial, kanske blir statiskt och påverkar, eller pga att de blir fuktiga om jag gissar lite.

Ursprungligen av jonengs:

På 3:an åtminstone så låser jag skärmen i träningsläget genom att trycka på ”vattendroppen”. Är egentligen till för att användas vid simning.

Ja kläder borde ju egentligen inte kunna påverka skärmen. Kanske jag har för hudlika kläder:-)

Hur lyckas du med detta? Har förvisso en S2 men för att komma åt vattendroppen måste jag gå ur träningsappen å då ser man ju inte träningen

Edit: Förstår nu att du menar med inbyggda "Träning" appen, inte 3:dje parts appar som jag använder...

Senast redigerat 2018-05-19 15:41
  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-05-21 16:51

På runkeeper appen, så måste man ju "force toucha" på skärmen för att ens få upp pausknappen.
Så vet inte hur du lyckas med det, genom att bara kläderna ligger emot.

1
Bevaka tråden