Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre struktur på forumet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Sen 99mac blev 99.se så känner jag mig vilsen i forumet. Allra helst då jag känner en viss osäkerhet vart jag ska publicera ett ämne. Som jag känner det är det fortfarande Apple med deras produkter och tjänster eller allt annat.

Jag skulle vilja se en avdelning där vi kan snacka android, en för ios, en för smarta hemmet osv.

Skulle vara skönt med lite struktur.

Tack för ordet!

Är la så det är nu?

Ursprungligen av Cancerman:

Hej!
Sen 99mac blev 99.se så känner jag mig vilsen i forumet. Allra helst då jag känner en viss osäkerhet vart jag ska publicera ett ämne. Som jag känner det är det fortfarande Apple med deras produkter och tjänster eller allt annat.

Jag skulle vilja se en avdelning där vi kan snacka android, en för ios, en för smarta hemmet osv.

Skulle vara skönt med lite struktur.

Tack för ordet!

Jag förstår vad du menar. Apple har fortfarande en framstående egen del i forumet som dessutom hamnat överst. Det går ju att snacka Android i under "mjukvara och tjänster" men den är inte alls lika framträdande som Apple-delen och man kanske är intresserad av att prata hårdvara, inte bara mjukvaran. Om du fick komma med ett förslag eller önskan, hur skulle det se ut då? Vilka kategorier saknar du och hur tänker du att vi skulle kunna göra forumet tydligare?

Ursprungligen av SweSG:

Är la så det är nu?

Det är nog delvis sant! Det finns olika kategorier för IOS och Android men det finns ju ingen motsvarande del om Android-telefoner, eller företag som vår Apple-kategori.

Eller ska man vara petig så finns det ju ställen man kan diskutera Android-telefoner men dessa är i olika kategorier, eller huvudrubriker.

Ursprungligen av amandareventlid:

Om du fick komma med ett förslag eller önskan, hur skulle det se ut då? Vilka kategorier saknar du och hur tänker du att vi skulle kunna göra forumet tydligare?

Jag behåller gärna Apple-delen, men flytta gärna iOS och macOS från "Mjukvara och tjänster "till denna avdelning istället + lägg till Homekit. Att ha allt som har med Apple på samma ställe skulle nog göra det lättare.

Sen skulle jag vilja se Android som en egen avdelning likt Apple. Där under bör allt som har med Android finnas. Kanske de större tillverkarna av android-smarttelefoner. Dess operativsystem Lollipop, Marshmallow, Nougat och Oreo.

Detta är snabbt vad jag kan komma på nu. fler användare borde kunna komma med idéer också

Ursprungligen av Cancerman:

Jag behåller gärna Apple-delen, men flytta gärna iOS och macOS från "Mjukvara och tjänster "till denna avdelning istället + lägg till Homekit. Att ha allt som har med Apple på samma ställe skulle nog göra det lättare.

Sen skulle jag vilja se Android som en egen avdelning likt Apple. Där under bör allt som har med Android finnas. Kanske de större tillverkarna av android-smarttelefoner. Dess operativsystem Lollipop, Marshmallow, Nougat och Oreo.

Detta är snabbt vad jag kan komma på nu. fler användare borde kunna komma med idéer också

Tack för feedbacken! Den uppskattas verkligen och du kommer med många bra poänger. Vi ska kolla på det och se hur vi kan utveckla de olika delarna för mer tydlighet. Andra som har önskemål får gärna komma med input här också!

1
Bevaka tråden