Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär: 99mac via WAP!

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag presenterar vi stolt 99mac via WAP. Från och med nu har du som har en mobiltelefon med WAP-funktion tillgång till hela forumet var du än befinner dig. Du kan precis som via webben läsa inlägg, svara på andras inlägg och skapa helt nya diskussioner. Dessutom går det att söka i hela forumet, skicka privata meddelanden och bevaka utvalda diskussioner. Nu kan du precis som via webben följa de senaste nyheterna från Macvälrden.

För att kunna använda tjänsten krävs att du är registrerad som medlem på 99mac. Registreringen är givetvis helt kostnadsfri, så passa på att <a href=http://www.99mac.com/forum/register.php>registrera</a> dig redan idag. Befintliga medlemmar behöver inte göra någon kompletterande registrering. Knappa bara in wap.99mac.com och logga in med ditt vanliga inloggningsnamn/lösen.

WAP-tjänsten har möjliggjorts tack vare en insamling bland medlemmarna på forumet. Ett stort tack till, Hasse A, Kalle W, Earth, MacJake, speedy, Ciryon, clabur & Stefan Strandberg.

<center>99mac via WAP finns från och med nu på:
<b>wap.99mac.com</b></center>

Happy Wapping!

Senast redigerat 2003-10-27 18:31
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 18:07

Wohooo, det funkar ju fint!:)

edit: skumma tecken för Å,Ä,Ö bara...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Wohooo, det funkar ju fint!:)

edit: skumma tecken för Å,Ä,Ö bara...

Vad har du för telefon? I vissa lurar verkar det funka fint med "räksmörgås", medan andra har problem. Är det många som drabbas? Då kan vi byta tillbaka till engelskt språk i menyerna.

/M

Jag som tänkte göra ett inlägg via WAP. Tyvärr funkade det inte för mig att gå in på just denna tråden, men de andra fungerar bra...

Men annars fungerar det som sagt kanonbra! Jag som brukar sticka till biblioteket för att plugga då jag inte kan koncentrera mig när jag har datorn i närheten... Men nu har jag 99mac i mobilen - där rök mina betyg...

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 18:15

Nokia 6610

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2003-10-27 18:20

Funkar ju skitbra!

Ända tills man ska in och läsa en tråd. "Inget svar från gateway" dyker det upp i luren.

Jag håller på att fixa lite med brandväggen - det är nog därför. Jag är klar nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Spooky
Funkar ju skitbra!

Ända tills man ska in och läsa en tråd. "Inget svar från gateway" dyker det upp i luren.

Låter som ett problem hos din teleoperatör...
/M

Jag fick också ett error när jag gick in i just den här tråden ifrån min T610. Provade en annan tråd och det fungerade fint!

Felmeddelandet var typ "Error command line 32" eller nåt....

Nu funkar denna sida också! Problemet är helt enkelt att vi använder en speciell html-tagg för att visa bilder på forumets förstasida. WAP-telefonen känner helt enkelt inte till den taggen, varvid sidan inte kan laddas in i telefonen. Nu är bilden borttagen och sidan funkar igen!

/M

Ska försöka få tag i en uppgradering av mjukvaran som gör det möjligt att även läsa diskussioner med html-kod.

/M

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-27 18:41

Postad via WAP (Treo 180: UPG1 UP/4.0 (compatible; Blazer 1.0))

Hmm... det här var inte bra... Hur ska man nu kunna släppa 99mac? Förbered 99mac adicted...

Citat:

Skrevs ursprungligen av BosseBus
Postad via WAP (Treo 180: UPG1 UP/4.0 (compatible; Blazer 1.0))

Hmm... det här var inte bra... Hur ska man nu kunna släppa 99mac? Förbered 99mac adicted...

Förut fanns ju den titeln. Var det 1000 inlägg som var gränsen? 100 wapinlägg borde vara tillräckligt för att få titeln om den återinförs.

jag trodde WAP dog nån gång på nittiotalet!?

Postad via WAP (Nokia7250/1.0 (3.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Verkar fungera fin fint det här...

Postad via WAP (M3Gate/0.6)

Sitter och surfar nu på WAP sajten dock inte genom en mobil (kan inte då mitt abonemang inte stöder det), men genom emulatorprogrammet M3Gate! Väldigt coolt faktiskt... Blir nog sugen på att skaffa sså jag kan köra WAP

Verkar inte som om Nokia gillar åäö...

/Stefan

Ser att vi har lite inkörningsproblem...

/M

Postad via WAP (M3Gate/0.6)

Märkte att det finns en massa problem. Framförallt att AAO inte fungerar så bra, samt att då man postat så ska man absolut inte trycka på Back-knappen, för då postar den om! Bug eller feature? Drygt vilketfall som helst

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-27 19:50

Postad via WAP (Nokia6610/1.0 (4.74) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Tufft! Typ första gången jag vappar på nya luren. Bra att man kan läsa de senaste mac-nyheterna när man inte har tillgång till dator! mvh

Det ser ut som om vi fått in en massa gäster som inte kan skriva åäö - vilket kaos det ser ut som

Postad via WAP (SonyEricssonT610/R201 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Citat:

Ursprungligen skapad av Björnström
Det ser ut som om vi fått in en massa gäster som inte kan skriva åäö - vilket kaos det ser ut som

Många klick blir det... Svenska tecken verkar dock inte riktigt sams med systemet. Alla texter som skapas av systemet blir lite lustiga. Hur detta inlägg blir vet jag inte men de andra inläggen i den har tråden såg bra ut på min T610.

/Göran

Postad via WAP (EricssonT65/R101)

Funkar ju skitbra... Åäö

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-10-27 21:51

Postad via WAP (SonyEricssonT610/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Tja jag är väl också tvungen att testa då da...

Postad via WAP (SonyEricssonP800/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Jorå funkar väl skapligt! ser kanske lite rörigt på min p800. Kan absolut leda till missbruk

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-10-27 22:21

Nu är loginsidan uppdaterad också, så kör hårt! Wappa tills ni storknar!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2003-10-27 22:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Låter som ett problem hos din teleoperatör...
/M

Skulle inte förvåna mig det minsta. Jag kör ju Telia dessvärre....

...Nej, vänta nu händer det nått....
..."Servern upptagen, försök igen"

Okej, jag provar igen lite senare i veckan. Hoppas ni får igång det så att så många som möjligt kan få njuta av 99mac i nallen. Kombinationen Nokia/Telia borde inte vara allt för ovanlig, eller?

Vi jobbar på problemen med svenska tecken... den amerikanska utvecklaren är inkoplad i felsökningen... hoppas det löser sig inom kort.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 22:36

Postad via WAP (Nokia6610/1.0 (4.74) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Jag måste också prova. De här svenska bokstäverna funkar alltså inte...

Postad via WAP (SonyEricssonT68/R501)

Snyggt. Första gången jag wappar!

Bevaka tråden