Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket fukt klarar vår teknik?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-05-11 10:13

Jag har ställt ett antal frågor om hur har ska få till bra wifi på min uteplats. Nu har jag hittat en fantastisk lösning. Den innehåller dock ett litet problem. Jag köpte Asus Lyra och satte en satellit under taket på uteplatsen. Uteplatsen har ett rejält vinkeltak och omgärdas på tre sidor av bastanta väggar. Men en sida är öppen. Frågan är hur en "innomhusrouter" klarar att sitta utomhus? Jag planerar att plocka in den i mitten/slutet av augusti då utesäsongen är över.

Vad tror ni?

Har en vanlig hemmarouter utomhus här i Thailand året runt, inga problem.
I Sverige skulle jag väl inte ha det när det blir minusgrader direkt, men annars ser jag inga problem med det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-05-11 14:33
Ursprungligen av keptang:

Har en vanlig hemmarouter utomhus här i Thailand året runt, inga problem.
I Sverige skulle jag väl inte ha det när det blir minusgrader direkt, men annars ser jag inga problem med det.

Jag tänker samma. Men vet ju också att viss elektronik är barnsligt känslig för fukt. Men tänker på en bekant som har en router och dator i en oisolerad sjöbod där det nästan regnar genom väggarna. Hans uppfattning är att det håller så länge det håller...

1
Bevaka tråden