Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch S3 på sommaren

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Hur resonerar ni kring användandet av era klockor på sommaren — tänker främst på långa dagar på playan med stekhet sol och salta bad. Har ni på klockan då eller är mer försiktiga?

Jag har en Apple Watch Series 3 som jag använder varje vaken timme. Stundande solsemester ska väl inte sätta stopp för det? Inte ens medelshavsbad?

Kör.

Min personliga uppfattning är att klockan ska användas. Jag hade den i Florida då jag badade/simmade i en flod som mynnar ut i Mexikanska gulfen. Inte rent saltvatten men åtminstone bräckt.

Inga problem med klockan

Jag har använt min Apple Watch Series 3 nu både hemma i duschen, i poolerna på lokala badhuset samt ska snart till Kreta och kommer såklart att använda klockan även där. Apple rekommendera dock att man ska skölja klockan i vatten och sen torka den ren utvändigt efter man har badat med den tex i havet eller om klockan har utsätts för tvål/schampo. Läs mer här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-31 07:56

Jag simmar med min S3, den är ju gjord för att kunna mäta det.
Men la till AppleCare för säkerhets skull.

Jag använder min nästan varje vaken timme, men brukar faktiskt ta av den när jag duschar och ofta också när jag övervakar min unge som plaskar i badkaret. Inte för att jag är extra rädd om den eller något, men känns liksom bättre så, också den fläcken på armen ska väl bli ren nån gång.

Passar dessutom på att tvätta av den lite innan jag sätter på den igen. Om jag nu vore en person som badar (det är jag inte) skulle jag förstås gärna använda den för att mäta mina träningar och så.

Har för övrigt redan en vit rand där klockan brukar sitta Solen har redan tagit rätt bra trots att jag inte solar eller ens gillar att vara ute.

Ursprungligen av Json_81:

Jag simmar med min S3, den är ju gjord för att kunna mäta det.
Men la till AppleCare för säkerhets skull.

Optimalt vore att man även kan lyssna på musik medans man simmar. Frågan är vad man skulle kunna ha för hörlurar som kan kopplas till klockan eftersom airpods är ej vattentåliga.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-05-31 10:00

Jag har badat, snorklat (max 2-3m) och surfat i både söt och saltvatten hundratals gånger med min first gen apple watch utan några som helst problem sedan lanseringen. Den är med i duschen, på gymmet, på mtb turerna, långdistanslöpning m.m. Överallt helt enkelt. Jag använder fortfarande klockan dagligen och förutom att batteritiden börjar bli lite i minsta laget så har jag inga problem.

Den överlever till och med att vara med i bastun, var lite nervös första gången jag glömde att ta av den men nu är den med i bastun en gång i veckan utan att visa tecken på överhettning.

1
Bevaka tråden