Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta ringsignaler

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag återställde min iPhone 7 plus försvann alla mina egna ringsignaler. De finns på min iPad air och på itunes för iPad, men på itunes för iPhone är det tomt. Kan man få över ringsignalerna från iPad till Iphone? Och i såfall hur?

Ursprungligen av beckasin:

När jag återställde min iPhone 7 plus försvann alla mina egna ringsignaler. De finns på min iPad air och på itunes för iPad, men på itunes för iPhone är det tomt. Kan man få över ringsignalerna från iPad till Iphone? Och i såfall hur?

Det verkar som att egna ringsignaler bara följer med när man återställer och gör en backup mot en dator/Itunes.

Har du nån gång använt en dator med din Iphone kan du kolla om ringsignalerna kanske ligger där och då synka tillbaka dem till din telefon utan att behöva återställa den igen.

Har du köpt ringsignaler kan du hämta dem igen via Inställningar > Ljud och haptik och tryck sedan på valfritt ljud.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det verkar som att egna ringsignaler bara följer med när man återställer och gör en backup mot en dator/Itunes.

Har du nån gång använt en dator med din Iphone kan du kolla om ringsignalerna kanske ligger där och då synka tillbaka dem till din telefon utan att behöva återställa den igen.

Har du köpt ringsignaler kan du hämta dem igen via Inställningar > Ljud och haptik och tryck sedan på valfritt ljud.

Signalerna finns på min pc, några som waw de flesta mp3. Jag har använt ett program som heter iRinger att omvandla signalerna och skicka dem till itunes, men det går inte längre. Konstigt att det inte gåt att föra över från iPad.

Ursprungligen av beckasin:

Signalerna finns på min pc, några som waw de flesta mp3. Jag har använt ett program som heter iRinger att omvandla signalerna och skicka dem till itunes, men det går inte längre. Konstigt att det inte gåt att föra över från iPad.

Problemet löst! Hittade en mapp med M4R-signaler i datorn, drog bara över dem till signaler i itunes

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-20 12:54
Ursprungligen av Ida Blix:

Det verkar som att egna ringsignaler bara följer med när man återställer och gör en backup mot en dator/Itunes.

Jag har bara återställt via icloud de senaste gångerna och min ringsignal har funnits kvar sen 4S.

Ursprungligen av Json_81:

Jag har bara återställt via icloud de senaste gångerna och min ringsignal har funnits kvar sen 4S.

Mina vägrar komma med, men har inte grävt så noga i det ska erkännas.

En mapp med Super Mario-ljud btw.

  • Medlem
  • 2018-06-20 20:20
Ursprungligen av Ida Blix:

Mina vägrar komma med, men har inte grävt så noga i det ska erkännas.

En mapp med Super Mario-ljud btw.

Kul med Super Mario ju
Min nuvarande ringsignal är ringsignalen från serien 24 ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-20 21:17

Apropå ringsignaler, lite reflektion.
När jag skaffade min 6S+ köpte jag ett bookbook-skal (hade ett till min 5S med, bästa plånboken).
Det hade featuren att flippa knappen till ljudlöst automagiskt, så jag vande mig vid att telefonen alltid är ljudlös.
Och sen jag köpte Apple Watch känner jag verkligen inget behov av att ha ljud på telefonen.

Ursprungligen av Ida Blix:

Mina vägrar komma med, men har inte grävt så noga i det ska erkännas.

En mapp med Super Mario-ljud btw.

Du har inga Super Mario ringsignaler att dela med dig av?

Så otroligt märkligt att det är mer eller mindre omöjligt att få in en m4r-fil som en ringsignal utan iTunes. Varför känner inte iOS igen filformatet och associerar det till att importeras som ringsignal oavsett varifrån filen öppnas? Det enda, bökiga, sättet jag hittat är att göra det via Garage Band.

Hej, jag har precis bytt upp mig till iphone 8 men den egna ringsignalen följde inte med. Jag har följt dina tips men jag kan inte släppa filen i mappen "signaler" när min telefon är inkopplad till itunes. Det händer inget. Var sitter felet i inställningar?
Tacksam för hjälp!!
/E

iMazing 2 använder jag för att ladda upp ringsignaler etc till iPhone, iPad och iPod Touch. Appen kan mycket mer än så, som backup etc på valfri plats dvs externa enheter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-07 09:44

Om man kommer in i denna tråd från forumet missar man att den från inlägg #10 även är en kommentarstråd till den utmärkta guide @Ida Blix skrev i juni 2018:

99-akuten: Så synkar du egna ringsignaler till Iphone

Länkar till Apples supportsidor (men Idas guide är bättre)
Använda signaler på din iPhone, iPad eller iPod touch
Skapa en ringsignal

Ursprungligen av eegustafsson:

Jag har följt dina tips men jag kan inte släppa filen i mappen "signaler" när min telefon är inkopplad till itunes. Det händer inget. Var sitter felet i inställningar?
/E

Är filen sparad i rätt format?

- Kodad som AAC, inte MP3
- Filändelse .m4r
- Högst 30 sekunder lång

Ursprungligen av IngoX:

Om man kommer in i denna tråd från forumet missar man att den från inlägg #10 även är en kommentarstråd till den utmärkta guide @Ida Blix skrev i juni 2018:

99-akuten: Så synkar du egna ringsignaler till Iphone

Länkar till Apples supportsidor (men Idas guide är bättre)
Använda signaler på din iPhone, iPad eller iPod touch
Skapa en ringsignal

Är filen sparad i rätt format?

- Kodad som AAC, inte MP3
- Filändelse .m4r
- Högst 30 sekunder lång

Du tog inte med det han skrev i början "Hej, jag har precis bytt upp mig till iphone 8 men den egna ringsignalen följde inte med", så uppenbarligen är det ju en redan fungerande ringsignal och torde då ha rätt format?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-07 10:36
Ursprungligen av CekariYH:

Du tog inte med det han skrev i början "Hej, jag har precis bytt upp mig till iphone 8 men den egna ringsignalen följde inte med", så uppenbarligen är det ju en redan fungerande ringsignal och torde då ha rätt format?

Vi vet inte vilken typ av telefon @eegustafsson hade före iphone 8. Och om det var en iphone vet vi inte hur hen försökte få den egna ringsignalen att följa med (via icloud eller itunes-backup?), och eftersom det inte lyckades har hen tydligen manuellt fört över den till sin dator och försöker nu föra över den till iphone 8 med iTunes?
Det kan nog vara bra att dubbelkolla att frågan gäller en rätt formaterad ringsignal.

1
Bevaka tråden