Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfpott försvinner

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min väns surfpott äts upp på nolltid. Hon har ett mobilt bredbandsabonnemang från Tele2 (med en Router från Huawei). Hon har pågående trafik på sitt nätverk med flera GB. Vad göra?

Kolla aktivitetshanteraren vad det är som använder data.

Har gjort det och det är Nätverk! Misstänker att någon använder datorn som Server? Under en period bodde unga Nätspelare i lägenheten och använde bredbandet. Förstår bara inte hur det kan påverka hennes laptop som var i Spanien vid tillfället. Men det är en STOR nätverksaktivitet. Själv har jag typ 3 MB ut och in just nu och hon hade 3 GB innan hon drog ur sladden till Routern!

Ursprungligen av FoxCoteManor:

Har gjort det och det är Nätverk...

Ja, själva fliken i "Aktivitetskontroll" heter "Nätverk". Men det säger bara hur stor summan av all trafik är. Titta på vilka program det faktiskt är som orsakar trafiken.

Visa gärna en bild.

Byt SSID och/eller lösenord i routern och se om det hjälper då, för att kolla om någon använder nätverket förutom din väns dator.

Men det verkar ju (lite beroende på hur tidigare inlägg ska tolkas) som att förbrukningen syns i Aktivitetskontroll i vännens dator, och i så fall lär det ju inte vara någon annan som använder nätverket.

Men att byta SSID och lösenord är såklart ändå ett bra ställe att börja.

Aktivitetskontrollen

Har kopierat Aktivitetskontrollen till Excel, bifogar ark! Beklagar att det tog några dagar men jag var tvungen att använda mitt modem.

Ursprungligen av FoxCoteManor:

Har kopierat Aktivitetskontrollen till Excel, bifogar ark! Beklagar att det tog några dagar men jag var tvungen att använda mitt modem.

Du ser det ju själv? Det verkar det inte som att du har sorterat efter dataförbrukning, utan det är bara hela listan.

Kan vara läsvärt:
https://www.google.se/search?q=data+usage+act...

Senast redigerat 2018-07-30 23:49

Varför så många kolumner? Process-namn och skickade och mottagna data räcker bra.
(Och gärna sorterat på någon av data-kolumnerna, så att "värstingarna" hamnar överst.)

Och varför Excel? Det känns väl lite som en omväg. Varför inte en helt vanlig skärmavbild?
https://support.apple.com/sv-se/HT201361

Senast redigerat 2018-07-30 23:54

Det var inte jag som valde Excel;)

1
Bevaka tråden